Tako pravi Cecilie Hollberg, direktorica Galerije Akademija, kjer domuje kip. "Povsod se nabere prah," dodaja.
Kip, ki ga je slavni renesančni umetnik dokončal leta 1504, je osredja znamenitost Galerije Akademija, kjer hranijo sicer tudi nekaj drugih sijajnih Michelangelovih del, pa tudi druge kiparske stvaritve. Ko je galerija, ki jo letno obišče več kot milijon obiskovalcev, ob ponedeljkih zaprta, priložnost izkoristi konservatorka-restavratorka. Eleonora Pucci se vsaka dva meseca povzpne na odre, si kip ogleda od blizu in ga očisti.
"Na kipu, ki se ne čisti redno, so ob pogledu od blizu vidni kosmi prahu," je dejala Cecilie Hollberg na predstavitvi postopka, ki so jo pripravili za novinarje. "To ni videti lepo, niti ni vredno umetnine, ki jo hranimo." Meni, da je čiščenje kipa "oblika spoštovanja, oblika dostojanstva, ki jo želijo zagotoviti vsakemu delu".
Ko se Eleonora povzpne na oder, najprej s fotoaparatom dokumentira posamezne segmente kipa oz. kot to ubesedi direktorica "evidentira Davidovo zdravstveno stanje". To pomeni, da dokumentira morebitne razpoke ali spremembe v formi. "Z vso gotovostjo lahko rečemo, da je David dobrega zdravja in da z odstranjevanjem prahu vzdržujemo to stanje," njene besede povzema Guardian.
Prah, ki bi ostal po čiščenju, bi negativno vplival na stanje kipa, poleg tega je dele kipa, ki niso gladki, precej težje očistiti od drugih. Filtri v najsodobnejšem klimatskem sistemu muzeja so po njenih besedah sicer znatno zmanjšali količino delcev v zraku, senzorji pa pomagajo nadzorovati temperaturo in vlažnost.
Eleonora Pucci si nato na hrbet pripne prenosni sesalnik in se loti še čiščenja prahu. Previdno z mehko sintetično krtačo očisti najprej Davidovi upognjeno levo roko in levo nogo, nato se loti hrbta, ramen in pazljivo opazuje glavo, kjer med kodri občasno pajki spletejo kakšno mrežo. "Gre za zelo občutljivo delo, ki zahteva veliko koncentracije," je dejala direktorica galerije. Najtežji del, ki vzame vsaj pol dneva, je prav odstranjevanje prahu in pajkovih mrež iz Davidovih kodrov. Pri tem uporablja sesalec s krtačami različnih velikosti. Vsakokrat očistijo tudi Davidov obraz.
Michelangelo je Davida, svetopisemskega junaka, ki je s svojim bojem proti mogočnejšemu Goljatu veljal za simbol Firenc, izdelal iz enega marmornega bloka. Kip, ki so ga naročili člani Operai del Duomo, je bil sprva predviden kot eden od dvanajstih monumentalnih figur prerokov za polkrožno stransko kupolo stolnice Santa Maria del Fiore.
Sijajni kip zasede Firence
David bi bil torej eden od njih – ne kot kralj, ampak tisti deček, ki je pogumno premagal fizično močnejšega Goljata in postal simbol branitelja ljudstva. Leta 1464 začne marmorni blok, iz katerega pozneje nastane David, klesati Agostino di Duccio. Ko je pozneje neuspelo delo dokončal Michelangelo, je bil kip preveč veličasten za prvotno načrtovano mesto in so ga postavili pred Piazza della Signoria v Firencah. Tam je ostal do leta 1873, ko so ga preselili v stavbo, ki je pozneje postala Galerija Akademija. Galerija se je odprla osem let pozneje, njena celotna konstrukcija pa se je prilagodila prav kipu Davida.
Galerija Akademija je drugi najbolj obiskani muzej v Firencah. Prva je Galerija Uffizi, ki je lani naštela več kot 2 milijona obiskovalcev. Dnevno Galerijo Akademijo obišče tudi po 10.000 obiskovalcev na dan, zato je redno čiščenje, ne le Davida, ampak tudi drugih kipov, zlasti tudi Michelangelovih Sužnjev in Giambolognove Ugrabitve Sabink, pomembno.
Cecilie Hollberg je prva uvedla redno čiščenje Davida. Odkar je leta 2016 postala direktorica, pa je tudi omejila število skupinskih ogledov in povečala čas odprtja galerije, da je pretok obiskovalcev manjši in se ob kipu ne gnete toliko ljudi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje