Vrhunec razstave je skulptura žrtvam prve in druge svetovne vojne, ki sicer domuje v starem cerkvenem stolpu v mestecu Büderich blizu Düsseldorfa. Foto: EPA
Vrhunec razstave je skulptura žrtvam prve in druge svetovne vojne, ki sicer domuje v starem cerkvenem stolpu v mestecu Büderich blizu Düsseldorfa. Foto: EPA
Joseph Beuys
Kipar, performativni umetnik in predstavnik fluxusa Joseph Beuys je v obdobju, ko je živel v Klevu, postavil temelje svojega poznejšega ustvarjanja. Foto: EPA

Umetnik je med letoma 1957 in 1964 ustvarjal v prostorih nekdanjega zdravilišča Friedrich-Wilhelim. Njegov atelje v Klevu so pred leti obnovili, zdaj pa v njem odpirajo razstavo nekaterih ključnih del, ki so tam nastala. Med vrhunci postavitve je umetnina iz leta 1959. Gre za njegovo prvo veliko naročilo, spomenik žrtvam prve in druge svetovne vojne, ki je sicer razstavljen v starem cerkvenem stolpu v mestecu Büderich blizu Düsseldorfa. Beuys je za stolp izklesal vrata in poseben križ iz hrastovine.

Joseph Beuys se je rodil leta 1921 v Krefeldu. Pomembna materiala njegovega opusa sta loj in klobučevina, ki sta mu nekoč rešila življenje. Med drugo svetovno vojno je namreč kot letalec strmoglavil v Rusiji, kjer so ga pred podhladitvijo rešili prav z omenjenima materialoma, zato ju je vpeljal v svoje delo.

Za sožitje človeka in narave
Umetnik je študiral v Düsseldorfu, kjer je pozneje tudi poučeval kiparstvo. Znana je njegova teza o razširjeni plastiki in umetnosti, po kateri je treba z akcijami preseči racionalistično razdeljenost umetnosti, znanosti in kulture. Njegova avantgardna in provokativna dela prvega obdobja so se pozneje umaknila ritualiziranim hapeningom v korist sožitju človeka in narave.

Razstava Beuysovih del bo v Klevu odprta do 4. septembra.