Bratuša ustvarja iz smole, vode, električne napeljave, brona ... Foto: Obalne galerije
Bratuša ustvarja iz smole, vode, električne napeljave, brona ... Foto: Obalne galerije
Kipi delujejo kot celota ali posamezni objekti. Foto: Obalne galerije

Circulo de Bellas Artes je najpomembnejša španska kulturna ustanova, v njej pa bodo Bratuševi kipi na ogled do 27. julija. Pri postavitvi razstave so sodelovale Obalne galerije Piran in Andrej Medved, tudi avtor nekaterih besedil za kataloga, ki sta izšla ob razstavi. Razstavljena dela je Bratuša ustvaril prav za to priložnost, posebna pa so tudi zato, ker jih je mogoče opazovati z več ravni. Vtis, ki ga pustijo, je tako močno odvisen od gledalca samega.

Kot celota ali posamezni objekt
Dela Mirka Bratuše delujejo kot celota ali posamezni objekti, so pa tudi zelo "inventivni, domiselni v vsebinski in likovni zasnovi, nekakšni 'stroji' domišljije in ustvarjanje - notranje moči, ki vznikajo iz noč, in vendarle dejavni v umetniškem, pomenskem in "funkcionalnem" smislu," kot so zapisali postaljalci razstave.

Kipi iz vode, smole in električne napeljave
Distanca pri opazovanju kipov in njihova posplošitev je skoraj nemogoča, saj kipi iz različnih materialov, med katerimi so tudi smola, bron, voda in električna napeljava, zbujajo najrazličnejše spomine gledalcev. "Bistven je torej erotizem roke, ki je pripravljena na stranpoti in potovanja, ki z njimi uresniči svojska stanja," opisujejo v Obalnih galerijah.

Za boljše razumevanje ...
Dela, ki jih je ustvaril Bratuša, so reproducirana v dvojezičnem katalogu Obalnih galerij, za katerega je besedilo ob Medvedu prispeval španski likovni kritik Javier Fuentes Feo. Medved je napisal tudi besedilo za katalog, ki ga je izdala madridska galerija, ob Medvedu pa je tekst prispeval tudi Jure Mikuž.

Dobitnik zlate ptice
Mirko Bratuša je letos za svoje ustvarjanje prejel nagrado zlata ptica, ki jo Liberalna akademija podeljuje (po)ustvarjalcem za izjemne dosežke na več področjih kulturnega ustvarjanja. Nagrajen je bil za inovativnost opusa, ki v vsebinski in likovni zasnovi izraža idejno pestrost. Njegovi kipi delujejo kot abstraktna sinteza ustvarjalnosti in domišljije, kljub temu pa gledalcu prenesejo nek pomen, tako prek umetniškega, pomenskega kot tudi funkcionalnega izraza, menijo člani LIberalne akademije.