J. M. W. Turner je ustvaril kar okoli 30.000 del na papirju, ki pa so zelo občutljiva, zato ne morejo biti trajno razstavljena. Foto: EPA
J. M. W. Turner je ustvaril kar okoli 30.000 del na papirju, ki pa so zelo občutljiva, zato ne morejo biti trajno razstavljena. Foto: EPA
J. M. W. Turner: Oberwesel
Posebna kakovost akvarelov J. M. W. Turnerja je bila odlična izpeljava slikanja svetlobe. Foto: EPA
David Hockney: Leto v Yorkshiru
David Hockney je nekaj svojih akvarelov že predstavil javnosti, tokrat pa bodo njegova nova platna postavljena ob delih enega izmed njegovih vzornikov. Foto: EPA

Najbolj znamenitega britanskega likovnega umetnika druge polovice 20. stoletja je galerija Tate Britain začasno "zaposlila" kot kuratorja. Iz sklada 30.000 akvarelov J. M. W. Turnerja je Hockney izbral 165 del, ki bodo na ogled od 11. junija. Gre za do zdaj največjo pregledno razstavo Turnerjevega dela v galeriji Tate Britain, ki je pomembna tudi zato, ker ti akvareli iz konservatorskih razlogov ne smejo biti trajno razstavljeni.



Akvareli Davida Hockneyja
Čeprav je David Hockney skoraj novinec v akvarelu, se bo predstavil ob Turnerju. Razstavil bo serijo petih velikoformatnih akvarelov, ki jo je poimenoval The East Yorkshire Landscape (Pokrajina vzhodnega Yorkshira). S temi platni Hockney raziskuje pokrajino, ki je zaznamovala njegovo mladost. Vendar so Hockneyjevi akvareli več kot le "zapisovanje" vtisov ob pogledu na pokrajino. Hockneyja, ki je večino življenja preživel v sončni Kaliforniji, so namreč pri slikanju spremljali vtisi iz Amerike, tako da je na slikah videti tudi drobec svetlobe, značilne za ameriški zahod.

Gozd Woldgate v petih slikah
Vsaka od Hockneyjevih slik prikazuje gozd Woldgate, v katerem je David Hockney prebil precejšen del zadnjega leta. Posebnost platen je, da jih je Hockney "razcepil" v panoje velikosti 0,9 krat 1,2 metra. Tudi to pomaga ustvariti vzdušje domačnosti, ki so ga po poročanju časopisa The Times slikam pripisali tisti kritiki, ki so si najnovejše Hockneyjevo delo že smeli ogledati. To je v veliki meri posledica Hockneyjeve ljubezni do prostora, kar je poudaril tudi direktor galerije Tate Britain Stephen Deuchar, ki je o platnih povedal: "Hockney pokrajino in svetlobo predstavi z električnimi barvami, platna zaznamuje s svojo ljubeznijo do prostora, z več desetletnimi izkušnjami in s spomini, ki pripovedujejo o njegovem otroštvu."