Razstava risb, naslovljena SLAST - Erogeno telo med estetiko in manifestacijo, prinaša vpogled v ustvarjanje erotičnih upodobitev telesa na Slovenskem v zadnjih treh desetletjih. Razstava v Galeriji Loža Koper je zamišljena kot manifestacija, razgrnitev ali razodetje erotične in homoerotične podobe.
Izbor del namerno ne postavlja ločnice med deli visoke umetnosti in popularne kulture, saj predstavlja erotiko kot enovito temo in zato tudi ne postavlja del v ločene skupnosti glede na njihovo spolno usmerjenost - v lezbično, gejevsko, biseksualno, transseksualno ali heteroseksualno. Prav tako pa izbor umetnic in umetnikov ni generacijsko, zgodovinsko ali slogovno reprezentativen. Temelji namreč na vznemirljivosti del ter neposrednem in svobodnem upodabljanju spolnih odnosov ali erogenih delov človeškega telesa.
Razstavljena dela prepletajo v estetiko ujete poglede umetnic in umetnikov na gola ženska in moška telesa ter ustvarjajo mrežo spolnih in erotičnih kombinacij.
Erotika je "raztegljiva" kategorija
Na eni strani je izrazito intimno, zasebno in nagonsko dejanje človeka, na drugi pa vselej predmet morale in ideologije. V zahodnoevropski kulturi je obuditev antike v obdobju renesanse v likovno umetnost prinesla veliko golote, ki je z mitološkimi in bibličnimi liki namigovala na erotiko.
Pred nekaj desetletji so bolj ali manj odkrite podobe homoerotike javno živele predvsem v popularni kulturi, na ovitkih gramofonskih plošč, v filmih, stripih in ilustriranih revijah. Danes pa je ustvarjanje, objavljanje in predstavljanje homoerotičnih podob veliko bolj neposredno in množično.
Likovnega ustvarjanja z erotično vsebino je danes precej, vendar so v primerjavi s tem redke razstave in študije, ki bi ga prepoznavale kot relevantno sodobno temo. Hkrati pa sta, v nasprotju s "skopim" življenjem na razstaviščih, erotika in seksualnost prisotni na skoraj vsakem koraku. Vsakdanje življenje je z njima napolnjeno veliko bolj kot pred tridesetimi leti.
Zapeljiva dela za ostrenje misli
Razen ikoničnih del, kakršni sta My boy has red socks Metke Krašovec in Meje kontrole št. 4 Dušana Mandića, je večina del tokrat prvič javno predstavljena. Zamisel za pričujočo razstavo izhaja prav iz teh dveh umetnin, ki sta skoraj hkrati nastali na začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja in upodabljata moško homoerotiko.
Figure Dušana Mandića delujejo kot kakšni starogrški junaki, ki brezsramno manifestirajo pravico, ki jo ima homoerotičnost v družbi. Serija intimnih malih risb Metke Krašovec pa prinaša moške figure, ki se ponekod pojavljajo kot liki iz grške mitologije. Čutno se "potapljajo" v veliko belino papirja in predelujejo telesne užitke, pri katerih je ženska izključena. Deli, postavljeni drugo ob drugem, sta si na nek način nasprotni. Formalno in vsebinsko upodabljata homoerotiko na dva načina. Zanimivo je tudi, da takrat umetnika nista videla teh erotičnih del drug drugega.
Poleg Metke Krašovec in Dušana Mandića prinaša razstava dela še devetih umetnic in umetnikov - Kaje Avberšek, Borisa Benčiča, Saše Bezjak, Andreja Brumna Čopa, Marka Kocipra, Izarja Lunačka, Franceta Miheliča, Slađane Mitrović in Draga Tršarja.
V Galeriji Loža so zapisali, da razstavljena dela "pulzirajo kot mlada dekleta". "Razstava je kot naelektreni razred. Vabi poglede in hkrati ostri misli."
Razstava bo na ogled do 31. julija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje