V muzeju so iz svoje bogate fototeke izbrali nekaj najlepših ali pa dokumentarno izpovednih fotografij poljubljanja. Razstavo fotografij bodo pod naslovom Pustolovščina poljubov odprli danes ob 18.00 v Galeriji S na Ljubljanskem gradu, kjer bo na ogled do 31. maja.
V bolj intimno sfero preteklega stoletja se ozirajo, da bi rekonstruirali razumevanje in odnose do poljuba v zadnjem stoletju, v času velikih zgodovinskih dogodkov, pa tudi daleč na obrobju velikih zgodb 20. stoletja. Če je bilo v prvi polovici 20. stoletja poljubljanje nekaj, kar se je počelo doma, v intimi, in ni bilo "bogvekaj okusno", da bi kaj takega počeli kar na ulici, pa se je v drugi polovici stoletja ta podoba bistveno spremenila. Kot je ob razstavi zapisala njena avtorica in kustosinja v Muzeju novejše zgodovine Irena Uršič, je prva majhna zbirka fotografij neznanega avtorja, ki je posebej posvečena zapisu intimnejših reči, nastala med italijansko okupacijo v drugi svetovni vojni. V tej se je ohranila tudi fotografija s prvotnim imenom Ljubimkanje Italijanov s Slovenkami.
Zaupneje
Čeprav je težko preseči izpovednost fotografije, pa je lahko zgovoren tudi način dokumentiranja posnetkov in pripis pod podobami. Kmalu po drugi svetovni vojni je, denimo, nastala fotografija razpoložene trojice v slovenskih narodnih nošah, v kateri se fant prešerno namenja poljubiti eno od deklet v objemu, fotografija pa je dokumentirana z jedrnatim komentarjem »bolj zaupno«.
Poljub prodre v javno življenje
Razstavljena je fotografija poročnega para v Trstu iz okoli leta 1950, na kateri se mladoporočenca med svati in pred objektivom fotoreporterja sproščeno predajata strasti poročnega poljuba, podoba pa zaznamuje simboličen prelom v intenzivnosti fotografskega dokumentiranja poljubov in revolucionarnost novega časa. V drugi polovici 20. stoletja je poljub postal vse bolj priljubljen in univerzalen vedenjski vzorec, ki je iz zasebnega popolnoma prodrl v javno življenje.
Razstavljene fotografije se ne ustavijo le pri poljubih ljudi, ampak tudi med ljudmi in živalmi, med ljudmi in predmeti. Bolj kot poljube namreč postavitev v središče postavlja naklonjenost, ljubezen, srečo in zmage. A poljubi so bili lahko tudi le znak zapovedanega protokola svojega časa. Razstava ponuja možnost veselega potovanja v zgodovino poljubljanja, obenem pa bi rada spodbudila temeljne vrednote, ki jih povezujemo z ljubeznijo, prijateljstvom in spoštovanjem.
Razstavljene poljube so v svoj objektiv ujeli Nace Bizilj, Edi Šelhaus, Božo Štajer, France Cerar, Tone Stojko, Janez Bogataj, Marjan Pfeifer, Janez Pukšič, Miško Kranjec, Leon Jere, Vlastja Simončič in Rudi Vavpotič.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje