Odprtje razstave v prvem preddverju Cankarjevega doma (CD) v Galeriji Europlakat bo danes ob 17. uri, na ogled bo do 5. maja.

Ajda Kadunc, Earthwormland, 2021, olje na platno, 140 x 120 cm. Foto: Ajda Kadunc/z dovoljenjem umetnice
Ajda Kadunc, Earthwormland, 2021, olje na platno, 140 x 120 cm. Foto: Ajda Kadunc/z dovoljenjem umetnice

Preizpraševanje prevladujoče antropocentričnosti
Ajda Kadunc se na razstavi predstavlja s štirimi slikami, ki gledalca s svojo melodično barvno paleto in enigmatično pripovedno linijo povabijo k dinamičnemu plesu oblik. Intuitivne eksperimentalne oblike in podobe njenih del so pritegnile oko likovne kritičarke in kuratorke Žive Kleindienst, ki slikarkine aktivne in fluidne pripovedi z njihovim narativnim potencialom in avtoričinim ustvarjanjem odprtega pomenskega prostora vidi kot sredstvo za dostop do novih mogočih resničnosti, so zapisali v Cankarjevem domu.

Slikarka po besedah kuratorke v svoji umetniški praksi preizprašuje prevladujoč antropocentrični model mišljenja in delovanja, ki je v nenehnem pehanju za napredkom človeštvo privedel do kompleksnega stanja družbene, gospodarske, ekološke in ne nazadnje moralne krize. Ajda Kadunc se v tem kontekstu ukvarja z negotovostjo in nesmislom kot časovnima označevalcema, ki pričata o razpadu znanih struktur in hierarhij, obenem pa odpirata prostor za razvoj novega, alternativnega mišljenja, načina življenja in delovanja.

Motnje, napake in naključja ter njihov potencial
Avtorici ob novih teoretskih opredelitvah narave, življenjskih procesov, razmerja med udomačenim in divjim, nehierarhičnih medvrstnih odnosov kot oporne točke služijo predvsem dognanja fenomenologije ter vsakdanje (kontemplativne) prakse, kot so nabiranje, umeščanje v prostor in pomikanje skozenj. Logiki gibanja in utelešanja v prostoru sledi tudi v slikarskem procesu in pri gradnji slike. Tehnika nanašanja suhega olja na platno ji s svojo procesualnostjo dovoljuje postopno in intuitivno eksperimentiranje z oblikami in podobami.

Slikarko zanimajo predvsem motnje, napake in naključja, ki se ob tem zgodijo, ter njihov potencial za tvorjenje novih pomenov. Njeno vizualno besedišče vznika med vidnim in nevidnim, znanim in neznanim, resničnim in imaginarnim. Tvorijo ga raznobarvne strukture in teksture, za katere se zdi, da jih formirajo tako nečloveška bitja kot tudi človek sam, je še zapisala kuratorka razstave.

Ajda Kadunc, Terra Incognita, 2024, olje in vosek na platno, 65 x 50 cm, detajl. Foto: Ajda Kadunc/z dovoljenjem umetnice
Ajda Kadunc, Terra Incognita, 2024, olje in vosek na platno, 65 x 50 cm, detajl. Foto: Ajda Kadunc/z dovoljenjem umetnice

Ajda Kadunc (1995, Ljubljana) je magistrirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Med študijem se je izpopolnjevala v Helsinkih. Svoja dela je predstavila na več samostojnih razstavah ter skupinskih razstavah doma in v tujini.

Živa Kleindienst (1987, Maribor) je diplomirala iz umetnostne zgodovine na ljubljanski Filozofski fakulteti, študirala je tudi vizualno kulturo in kuriranje na Aalto University v Helsinkih. Kot koordinatorka razstavnega programa je zaposlena v Umetnostni galeriji Maribor.