Foto: Cankarjev dom/Nataša Berk
Foto: Cankarjev dom/Nataša Berk

V okviru cikla predstavitev Slovenskega društva likovnih kritikov v Cankarjevem domu, naslovljenega Likovni kritiki izbirajo, se na tretji razstavi cikla po izboru umetnostne zgodovinarke, kuratorice in likovne kritičarke Ize Pevec predstavlja vsestranska sodobna umetnica Nataša Berk. Berk na razstavi s pomenljivim naslovom Že neštetokrat prežvečeno "s svojevrstnim portretom prepozna vrednost banalnega ter s fotografsko povečavo vsakdanje privzdigne, nas zaustavi in opozori; v teh nenačrtovanih, sprotnih, nenavadnih, bizarnih in, kdo bi dejal, ogabnih oblikah sta tudi enkratnost in čudna privlačnost," so zapisali v spremnem besedilu.

Razstava z naslovom Že neštetokrat prežvečeno v Galeriji Europlakat (prvo preddverje Cankarjevega doma) bo na ogled do 1. julija. Kritičarka in umetnica bosta na odprtju skozi pogovor med drugim prežvečili tudi vzgibe za nastanek omenjenega dela.

Sorodna novica Ne glej nazaj, okej? se poslavlja s pogovorom o poetičnem uporu

"Vdolbine in grče, vijuge in zavoji, lebdenje nenavadne gmote, ki spominja na možgane" Umetnica Nataša Berk, ki samo sebe opisuje kot "ironično-provokativno avantgardistko eksistencializma z otipljivim abstraktnim instinktom", se na novi razstavi posveča nenavadnim oblikam in njihovim enkratnostim. "Predmet opazovanja, zajet na fotografiji, bi lahko umestili v tradicijo abstraktnega kiparstva in formalizma, a nas njegovi vsakdanjost in banalnost med estetskim presojanjem hitro dregneta in izzoveta, morda celo nasmejita," je zapisala Iza Pevec v spremnem besedilu.

In kako je v ta kontekst umeščen žvečilni gumi? "Če je že vsaj popart visoko združil z nizkim in umetnost s potrošništvom, pa umetnice žvečilni ne zanima toliko kot proizvod, ki ga lahko kupimo v vsaki trafiki, temveč kot material, ki je našel pot med zobe. Žvečenje, ta preprosta sproščujoča dejavnost ali drobna subverzivnost v formalnih kontekstih, med našimi zobmi nezavedno ustvarja majcene abstraktne skulpture, spregledane in odvržene." Na razstavi tako lahko gledamo odtise zobovja in ustne votline, ostanke sline, dokument notranjosti. "Ta organskost lahko vzbudi tudi odpor: prežvečenega si večinoma ne ogledujemo, to je nekaj, kar pripada notranjosti telesa. Ali čigumi prežvečimo podobno kot neko misel?"

Sorodna novica Likovni kritiki izbirajo: po izboru Maše Žekš kot prvi v tem letu razstavlja Patrik Dvorščak

Tretja od štirih razstav, ki predstavljajo dvojec likovnega kritika in umetnika
Cankarjev dom v sodelovanju s Slovenskim društvom likovnih kritikov z razstavo Že neštetokrat prežvečeno predstavlja že tretji tandem likovni kritik – umetnik.

Tokrat je kot likovna kritičarka predstavljena Iza Pevec, zaposlena na Radiu Slovenija – programu Ars, sodeluje pa tudi z revijo Fotografija. Iza Pevec se posveča predvsem vizualni umetnosti, občasno kurira, končala pa je tudi Šolo za kuratorske prakse in kritiško pisanje v okviru Zavoda za sodobno umetnost SCCA Ljubljana.