V ciklu razstav letošnje sezone Likovni kritiki izbirajo, ki ga pripravlja Cankarjev dom v sodelovanju s Slovenskim društvom likovnih kritikov, danes kot zadnjo odpirajo razstavo (A)portret umetnice Tanje Lažetić, ki tokrat raziskuje podobo in nakazuje na družbene težave avtoporteta. Dela je za razstavo izbrala likovna kritičarka Meta Kordiš.

Tanja Lažetić: Brez naslova, samo številke #132, 2019-24. Foto: Cankarjev dom
Tanja Lažetić: Brez naslova, samo številke #132, 2019-24. Foto: Cankarjev dom

Po besedah vodje projektov razstavnega programa Katje Ogrin se umetnica v razstavi (A)portret sprašuje, do kod podoba še ohranja avtentičnost in kaj nam podobe, ko jim odvzamemo vso pristnost, spontanost in verodostojnost, sploh sporočajo. "Njen premislek o ustvarjanju ter manipuliranju s podobo in samopodobo, ki je postalo del našega vsakdana, je zelo aktualen v času, ko takšno delovanje postaja primaren način sporočanja naše resničnosti," je še zapisala Ogrin.

Tanja Lažetić v tehniki fotomontaže obdeluje, secira ter razstavlja svoj obraz in sestavlja svoj portret. Dodaja barve in svetlobo, spreminja ostrino in kontraste ter premika, zamika in jemlje dele svoje podobe. S procesom manipuliranja fotografije, ki je del serije Brez naslova, samo številke, išče mogoče ideale popolnosti podobe, so zapisali v CD-ju.

Kot so še zapisali, so portreti postali zgolj kulise podob brez identitete in ujeti trenutki, ki so že razpadajoči spomini. Izhajajoč iz tradicije feministične avantgarde, Lažetić svojo podobo uporablja in izpostavlja za obravnavo aktualnih ter hkrati univerzalnih družbenih vprašanj banalnosti, vsakdanjosti, potrošnje in minljivosti ter razpada ovekovečene (lastne) podobe.

Umetnica in kritičarka si podata roki
Umetnica Tanja Lažić deluje na področju fotografije, videa, performansa, keramike in knjige umetnika. Razstavlja doma in v tujini. Prejela je več nagrad, med drugim bronasto priznanje na festivalu v Nankingu na Kitajskem, tretjo nagrado na mednarodnem trienalu keramike Unicum in Jakopičevo priznanje. Izdala je več kot 20 knjig umetnika, ki so del zbirk newyorškega MoMA, londonske galerije Tate in Biblioteke Kandinski v Parizu.

Meta Kordiš (1978) je etnologinja, kulturna antropologinja in umetnostna zgodovinarka ter kustosinja NLB-jevih Umetniških zbirk. Je urednica za neodvisno kulturo pri reviji Dialogi ter avtorica in soavtorica več razstav moderne in sodobne umetnosti ter stalne razstave Muzeja bančništva Slovenije.

Razstava v prvem preddverju CD bo na ogled do 14. oktobra.