V sklopu festivala bo v Ljubljani in partnerskih mestih po Sloveniji potekala vrsta fotografskih razstav, predavanj in pogovorov.
Razstava ob odprtju po besedah organizatorjev predstavlja rekonstrukcijo prve skupinske fotografske razstave te agencije iz leta 1955, ki je dolga leta veljala za izgubljeno. Osrednja tema razstave je vprašanje fotografskega humanizma, ko so ljudje upodobljeni v svojih okoljih brez vsakršnega senzacionalizma.
"Arheologija fotografije"
Otvoritvena razstava festivala z naslovom po oceni direktorja Muzeja in galerij mesta Ljubljane Blaža Peršina ni le dragulj, ki bo v treh mesecih gostovanja v Ljubljani zanimiv tudi za širšo evropsko javnost, pač pa tudi neke vrste arheologija fotografije. Prva skupinska postavitev Magnumovih fotografov je bila v letih 1955 in 1956 na ogled v petih avstrijskih mestih, nakar je za pol stoletja utonila v pozabo.
Zbirko so leta 2006 našli v kleti francoskega inštituta v Innsbrucku. Fotografije so bile, kot je povedala predstavnica agencije Magnum Photos Andrea Holzherr, v izredno slabem stanju, a z veliko sredstev so jih restavrirali in leto kasneje razstavili na Dunaju. Pred gledalci je sedaj po njenih besedah "mumija razstave", ki je nekdaj potovala po Avstriji.
Kustosinja razstave in vodja Jakopičeve galerije Marija Skočir je izjemno vesela, da galerija gosti tako pomembno razstavo, ne le zaradi njene artefaktične vrednosti, ampak tudi zaradi avtorjev, ki so na njej predstavljeni. Izbor namreč vključuje 83 originalnih črno-belih vintidž fotografij osmih svetovno priznanih fotografov. To so Robert Capa, Marc Riboud, Werner Bischof, Henri Cartier-Bresson, Ernst Haas, Erich Lessing, Jean Marquis in Inge Morath. Vsak je zastopan s serijo fotografij na določeno temo.
Tendence sodobne fotografije
Festival Fotonični trenutki je sestavljen iz petih glavnih sekcij s poudarkom na dveh osrednjih kategorijah, ki izpostavljata regionalne težnje sodobne fotografije. Producent festivala je Galerija Photon - Center za sodobno fotografijo.
Linijo avtorsko-dokumentarnega fotografskega izraza agencije Magnum bodo dopolnjevale predstavitve manj znanega ciklusa slovenske fotografske legende Edija Šelhausa v Atriju SAZU-ja, hrvaškega modernista Ervina Debeuca v Cankarjevem domu in italijanskega neorealista Maria Giacomellija v Mednarodnem grafičnem likovnem centru.
Tranzicija v objektivu
Osrednjo skupinsko razstavo letošnjega festivala z naslovom Aftermath/Spreminjanje kulturne krajine: Tendence angažirane postjugoslovanske sodobne fotografije pa bodo odprli 31. maja v Narodnem muzeju Slovenije. Rdeča nit razstave bo odziv fotografov na tektonske politične, ekonomske in ideološke spremembe v preteklih 20 letih tranzicije.
V Cankarjevem domu bo 31. maja in 1. junija tudi Forum - pogovori o sodobni fotografiji. Ti se bodo s prispevki sodelujočih kuratorjev, umetnikov in povabljenih strokovnjakov navezali na tematike projekta Aftermath.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje