Georg Baselitz: Pastir, 1965. Slikar vztrajal pri slikanju človeške figure, kakršnega je bil vajen iz Vzhodne Nemčije. Foto: Deutsches Historisches Museum
Georg Baselitz: Pastir, 1965. Slikar vztrajal pri slikanju človeške figure, kakršnega je bil vajen iz Vzhodne Nemčije. Foto: Deutsches Historisches Museum

Po Los Angelesu in Nürnbergu bo obsežna razstava z izvirnim naslovom Kunst und Kalter Krieg zdaj na ogled še v Berlinu. V Nemškem zgodovinskem muzeju (Deutsches Historisches Museum) bo od sobote razstavljenih okrog 320 del, ki so v času delitve nastala v obeh Nemčijah. Med imeni, ki so zastopana na razstavi, velja omeniti Josepha Beuysa, Bernharda Heisiga, Jörga Immendorfa, Anselma Kieferja, Wolfganga Mattheuerja, Gerharda Richterja, Wernerja Tübkeja in Wolfa Vostella.

Velika razhajanja glede človeške figure
Razstava priča tudi o velikih razhajanjih glede upodabljanja človeške figure, je povedal sokurator razstave Eckhard Gillen. V 50. letih se je v Nemški demokratični republiki v slikarstvu razširil socialistični realizem. Na Zahodu je tedaj prevladovalo abstraktno slikarstvo, ki je pomenilo osvoboditev od predmetnega sveta.

Na razstavi je, denimo, predstavljen slikar Georg Baselitz. Umetnik je, potem ko so ga izključili iz umetniške akademije v Vzhodni Nemčiji in ko je emigriral v Zvezno republiko Nemčijo, še vedno vztrajal pri slikanju človeške figure, kot denimo v delu Pastir iz leta 1965, zaradi česar je bil deležen kritičnih pogledov svojih zahodnih kolegov.

Sokuratorica razstave, ta je plod sodelovanja losangeleškega County Museum in nemških muzejev, je Stephanie Barron iz Los Angelesa. Projekt je stal 1,2 milijona evrov.