Razstava Snubitev, fototermin, ki jo v projektnem prostoru Aksiome odpirajo drevi ob 19. uri, bo na ogled do 3. julija.

Fotografija iz serije Snubitev, fototermin: Obisk komisarja za širitev EU-ja Günterja Verheugena in predsednika Evropske komisije Romana Prodija pri slovenskem premierju Antonu Ropu pred referendumom za vstop v EU, Brdo pri Kranju, 7. marec 2003. Foto: Borut Krajnc
Fotografija iz serije Snubitev, fototermin: Obisk komisarja za širitev EU-ja Günterja Verheugena in predsednika Evropske komisije Romana Prodija pri slovenskem premierju Antonu Ropu pred referendumom za vstop v EU, Brdo pri Kranju, 7. marec 2003. Foto: Borut Krajnc

Fotoreporter tednika Mladina in dokumentarni fotograf Borut Krajnc se v svoji ustvarjalni praksi dotika tematik, ki odražajo aktualne družbene izzive in kompleksnost političnega dogajanja. S svojimi fotografijami osvetljuje vlogo medijev pri oblikovanju dojemanja stvarnosti. Današnji mediji skupaj s fotografijo igrajo ključno vlogo pri ustvarjanju resničnosti in oblikovanju naših predstav o svetu, v katerem živimo.

Krajnc z razstavo obravnava to problematiko, razbija utvaro "iskrenosti" zgrajenih predstav in spodbuja gledalce k razmišljanju o vplivu politike in medijev na naše dojemanje družbene resničnosti ter o tem, kako lahko ta percepcija vpliva na naše družbeno in politično delovanje, je v obrazstavnem besedilu zapisal kurator Adrijan Praznik.

Podobe (pol)preteklosti za premislek o zdajšnji politični krajini
Krajnčeva serija fotografij, posnetih pred več kot 20 leti pred vstopom Slovenije v EU (in tudi Nato), postavlja temelje avtorjeve ideje, ki razpira arhivsko gradivo ne le za upodobitev zgodovinskega trenutka, temveč za premislek o zdajšnji politični krajini. Razstavljene fotografije se ne omejujejo le na retrospektivno analizo, temveč v ospredje postavljajo razumevanje političnih procesov, pomembnosti vloge odločevalcev in njihovih takratnih izpolnjenih ali neizpolnjenih obljub, ki še zdaj oblikujejo naše bivanjske razmere.

Romano Prodi in Janez Drnovšek. Foto: Borut Krajnc
Romano Prodi in Janez Drnovšek. Foto: Borut Krajnc

Med naslovom razstave Snubitev, fototermin in razstavljenimi fotografijami je mogoče prepoznati tudi satirično noto, ki se poigrava z analogijami med političnimi procesi in tradicionalnimi običaji snubljenja. Avtor svoje delo kontekstualizira prek gest in simbolov snubitve, ki jih je mogoče razumeti v prispodobah pogajanja o doti, prek predporočnih in poporočnih zaobljub in različnih možnih načinov dvorjenja. Fotografske interpretacije političnih srečanj iz polpreteklosti so tako prikazane tudi skozi prizmo absurdnosti in ironije, ki jo najdemo v običajih snubljenja neveste, je še zapisal kurator.

Fotodokumentacija, prazen prostor in strokovno besedilo
Postavitev je zasnovana v treh formalno-vsebinskih sklopih: fotodokumentacija dejanskih političnih srečanj, prazen oder kot simbolni prostor, kjer se "odigra politika", ter spremljajoče strokovno besedilo, ki ga je v kontekstu razstave napisala novinarka časopisa Delo Saša Vidmajer.

Sorodna novica Foto: Od januarja do decembra naj bo z vami Borut Pahor!

Borut Krajnc (1964) od začetka 90. let preteklega stoletja obravnava družbeno in politično tranzicijo, razvoj slovenske družbe in države, tudi vojno v Sloveniji ter vzpostavitev novega gospodarskega in družbenega sistema, vključevanje Slovenije v EU in uvedbo evra. S ciklom Praznine (2008) je sodeloval v več mednarodnih projektih, med katerimi je denimo Aftermath (2013), predstavljen je bil tudi v publikaciji British Journal of Photography.

Leta 2014 je pri umetniškem projektu Made in China izdal fotoknjigo Politika v obliki koledarja s fotografijami Boruta Pahorja. Spremljal je najbolj množičen prihod migrantov in beguncev v Slovenijo (2015). Leta 2020 je z Amnesty International Slovenije pripravil razstavo o izbrisanih osebah iz registra stalnega prebivalstva Slovenije, naslovljeno 30 let s(r)amote.

Borut Krajnc