Če bo George Michael res kupil diamantno lobanjo, bo vrednost njegove umetniške zbirke poskočila s 150 na 225 milijonov evrov. Foto: White Cube
Če bo George Michael res kupil diamantno lobanjo, bo vrednost njegove umetniške zbirke poskočila s 150 na 225 milijonov evrov. Foto: White Cube
George Michael
George Michael milijone, ki jih prisluži s turnejami in z albumi, rad porabi za nakup umetniških del. Foto: EPA

Za novo odmevno delo Damiena Hirsta se zanima nihče drug kot George Michael. Pevec velja za velikega poznavalca umetnosti, pohvali pa se lahko tudi s 150 milijonov evrov vredno umetniško zbirko. Če se mu bo posrečil nakup lobanje, bo vrednost zbirke vrtoglavo skočila. Lobanja oziroma delo z naslovom For the Love of God (Za voljo božje ljubezni), ki je v tem času na ogled v londonski galeriji White Cube, naj bi bila namreč vredna okoli 75 milijonov evrov.

George Michael Hirsta že dolgo ceni
George Michael in njegov partner se za umetnost Damiena Hirsta nista navdušila šele zdaj. Kot poroča časopis Die Welt, je v njuni zbirki že zdaj nekaj Hirstovih del. Pridobitev človeške lobanje, ki jo je Hirst obdal s 6.601 diamantom, pa bi bila zagotovo vrhunec "zbirateljske kariere" Georgea Michaela. Vse tako kaže, da bo delo hitro postalo tako znamenito kot zloglasni konservirani morski pes. Ne le zaradi njegove dragocenosti, pač pa tudi zato, ker je bil uporabljen človeški del telesa, za katerega se številni sprašujejo, komu je nekoč pripadal.

Nova prelomnica v sodobni umetnosti
Za delo For the Love of God poznavalci zgodovine umetnosti že zdaj pravijo, da prinaša novo prelomnico v sodobni umetnosti. Umetnostni zgodovinar Rudi Fuchs je o njej zapisal: "Ta lobanja ni s tega sveta, je skoraj nebeška. Je razglas zmage nad razpadom. Obenem pa predstavlja smrt kot nekaj neskončno neizprosnega. V primerjavi s solzno žalostjo scene ničevosti (ničevosti tega življenja, op. P. B.) je diamantna lobanja poosebljenje veličastja." Umetniško delo, za katerega je Hirst kot material uporabil pravo človeško telo, tako predstavlja nov korak v tematizaciji minljivosti človeškega življenja, smrti, ljubezni in drugih tem, ki so stalnica opusa Damiena Hirsta.