Gledalec se znajde v voajerističnem položaju prepovedanega pogleda na sprehodu med vrtovi hiš, kjer lahko nemoteno opazuje intimni prostor prebivalcev soseske in ponekod same prebivalce, ki so se znašli na vrtu ali pozirali fotografu. Foto: Cankarjev dom
Gledalec se znajde v voajerističnem položaju prepovedanega pogleda na sprehodu med vrtovi hiš, kjer lahko nemoteno opazuje intimni prostor prebivalcev soseske in ponekod same prebivalce, ki so se znašli na vrtu ali pozirali fotografu. Foto: Cankarjev dom
Matjaž Wenzel: HK
Za medij fotografije je značilna kategorija minljivega z opazovanjem neponovljivih trenutkov. Prav to razstavljena serija fotografij z izmenjujočim ritmom prisotnosti in odsotnosti človeških likov še toliko bolj poudarja. Foto: Cankarjev dom
Matjaž Wenzel
Wenzel je s tem nenaslovljenim delom aprila letos sodeloval tudi na skupinski razstavi slovenskih fotografov Intimno v Piranu.

Matjaž Wenzel v Mali galeriji Cankarjevega doma predstavlja serijo dvajsetih fotografij, ki se v okviru konceptualne razstave vpisujejo v polje dokumentarne fotografije. Projekt HK izhaja iz kompleksnega razmišljanja o človeku in njegovem bivanju v danem prostoru. Gre za fotografski dokument Hutterjeve kolonije na Pobrežju v Mariboru, primestne delavske bivalne soseske, ki jo je v letih 1936 in 1937 za svoje delavce dal zgraditi mariborski tovarnar Josip Hutter. Arhitekturna kompozicija z dvema nizoma hiš dvojčkov je Matjažu Wenzlu ponudila izhodišče. Postavil se je pred stičišča vrtnih pregrad in fotografiral centralni pogled posamezne hiše z vrtom severnega in južnega niza hiš.

Nov pogled na staro resničnost vsakdana
Serija fotografij zajema življenje in preobrazbo hiš ter notranjih vrtov, saj so bile fotografije posnete z dvoriščne strani. Vse fotografije so posnete v enaki maniri – frontalni pogled, ki določa čist in kar se da objektiven dokument vsake hiše. Nadgradnjo fotografije arhitekture tvori občasna prisotnost človeške figure; ljudje se pojavljajo kot zamrzjene figure med svojimi vsakdanjimi vrtnimi opravili. Projekt HK ima sociološki predznak kulture bivanja in življenja v specifičnem naselju – koloniji, prevsem v smislu njene raznolikosti in časovnih preobrazb.

Projekt HK izhaja iz kompleksnega razmišljanja o človeku in njegovem bivanju v danem prostoru. Arhitekturni okvir, zgodovinske in naravne danosti prostora, časovna sestavina in sociološki pristop so tisti temeljni elementi, ki na različnih ravneh ustvarjajo preplet pomenskih stičišč in vizualnega učinka podob, je v razstavni zloženki zapisala Maja Beranič.

Intimnost skozi objektiv
Matjaž Wenzel je bil rojen leta 1973 v Mariboru, kjer še danes ustvarja kot samostojni fotograf in oblikovalec ter vodi fotografske delavnice. Svoje delo je predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah. Melanholično ozračje, ki sili z dokumentarnega položaja Matjaža Wenzla, vzpostavlja domačnost družinskega okolja in potrjuje avtorjeve besede, da je "vsaka fotografija intimna."