Knjiga in razstava sta bliže etnografskemu delu na sinhroni mreži posredne in neposredne aktualnosti kot pa logiki zgodovinskega urejanja preteklih umetniških dogajanj. V metodološkem smislu pa se razstava kvarja z vzpostavljanjem in izpopolnjevanjem mrež umetniških pojavov, ki so povezani s predzgodovinsko, zgodovinsko in postzgodovinsko konceptualno umetnostjo. Foto: Umetnostna galerija Maribor (Asakawa Satashi)
Knjiga in razstava sta bliže etnografskemu delu na sinhroni mreži posredne in neposredne aktualnosti kot pa logiki zgodovinskega urejanja preteklih umetniških dogajanj. V metodološkem smislu pa se razstava kvarja z vzpostavljanjem in izpopolnjevanjem mrež umetniških pojavov, ki so povezani s predzgodovinsko, zgodovinsko in postzgodovinsko konceptualno umetnostjo. Foto: Umetnostna galerija Maribor (Asakawa Satashi)
OHO je slovenska umetniška skupina, ki je delovala v letih 1966 do 1971. Člani skupine so bili Marko Pogačnik, Marjan Ciglič, Iztok Geister, Milenko Matanović, Franci Zagoričnik, Tomaž Brejc, David Nez, Tomaž Šalamun, Aleš Kermauner in drugi. Ohojevci so govorili o verbi-voko-vizualizaciji, od koder izvira tudi ime - kombinacija dveh krnitev, oko in uho. Foto: A+A

V Umetnosti galeriji v Mariboru bodo nocoj ob 20.00 odprli razstavo z naslovom Konceptualna umetnost - arhiv dokumentov in umetniških del med 1967-2007, ki prinaša zgodovinski pregled konceptualne umetnosti iz zasebne zbirke Dubravke Đurić in Miška Šuvakovića. Odprtje razstave bo 18.00 uvedla predstavitev knjige Konceptualna umetnost, ki se bo nadaljevala s predavanjem dr. Miška Šuvakoviča o različnih tematskih sklopih znotraj pojma konceptualne umetnosti.

Iz Novega Sada v Maribor
Gre za razstavo, ki iz predstavlja najpomembnejše prakse analitične, politične in behavioristične konceptualne umetnosti. Razstava, ki jo je pripravil Muzej savremene umetnosti Vojvodine iz Novega Sada, prikazuje tekstovna in diagramska konceptualna dela, časopise, knjige umetnikov in plakate ter fotografije umetnikov z vsega sveta.

Med drugim so na ogled dela Američanov Josepha Kosutha, Lawrenca Weinerja, Roberta Barryja, angleške skupine Art&Language, Jospeha Beuysa, slovenske Grupe OHO, NSK-ja in Tadeja Pogačarja, hrvaških umetnikov Gorana Trbuljaka, Mladena Stilinovića, Vlaste Delimar, predstavljeni pa so še konceptualni umetniki iz Vojvodine (Balint Szombathy, Grupa Kod idr.) in Srbije (Radomir Damnjan, Neša Paripović, Grupa 143).

Šest tematskih sklopov
Razstava in knjiga sta nastali s terenskim delom v različnih okoljih sodobne umetnosti in kulture, od muzejskih in galerijskih arhivov in zbirk do posameznih umetniških dokumentacij. Zbiranje je potekalo od zgodnjih sedemdesetih let prejšnjega stoletja do začetka tega tisočletja. Razčlenjeni sta na šest tematskih sklopov: protokonceptualne umetniške prakse, problematika modernističnega, minimalna in postminimalna umetnost, zgodovinska konceptualna umetnost (1966-1978), pojavi konceptualno orientiranih umetniških praks in teorij 80. in 90. let in začetek 21. stoletja ter nedorečeni in metaforični spomini na čas konceptualne umetnosti.

L. Š.