Karpo Godina, Zastava 101 Studio Marketing Delo 1974. Vir: Slovenska kinoteka
Karpo Godina, Zastava 101 Studio Marketing Delo 1974. Vir: Slovenska kinoteka

Govorimo o času poznih 60. in 70. let preteklega stoletja, ko so ekonomsko-propagandna sporočila nastajala s svežim, drznim, izrazitim, inovativnim, duhovitim, hollywoodskim in hkrati tudi domačijsko slikovitim jezikom, ki je presegal zgolj propagandno govorico in nagovarjal bolj z dušo kot denarnico. V oglaševalskih spotih, pri katerih je sodeloval Godina, prebiva njegov eksperimentalni duh, znan iz njegovih številnih kratkih filmov in načina snemanja statičnih kadrov, ki zgovorno spregovorijo, ko jih požene v gibanje, beremo ob razstavi.

Razstava Ko je šla svoboda čez rob, ki sta jo kurirali Barbara Čeferin in Kristina Ravnikar, je del skupnega projekta predstavitve opusa režiserja, direktorja fotografije, montažerja in pedagoga Godine, ki že poteka v Slovenski kinoteki – v tej si lahko do konca leta ogledate razstavo Karpo Godina – filmski imaginarij, posvečeno njegovemu filmskemu opusu.

Slovenija moja dežela, 1986, Studio Marketing Delo. Vir: Slovenska kinoteka
Slovenija moja dežela, 1986, Studio Marketing Delo. Vir: Slovenska kinoteka

Razstavi spremlja prva slovenska izvirna monografija, posvečena Godinovemu opusu. Zbornik poleg kataloga Godinovih fotografij in fotografij iz njegovih filmov, pospremljenih z razmislekom obeh kustosov razstave v Slovenski kinoteki Matevža Jermana in Kristine Ravnikar, vsebuje tudi besedila številnih avtorjev, ki z različnih stališč orišejo Karpa kot človeka in kot večplastnega filmskega ustvarjalca.

V času razstave v kinotečni dvorani Silvana Furlana predvajajo tudi filme, ki jih je Godina ustvaril kot režiser, direktor fotografije, snemalec in montažer.

Karpo Godina, Zastava 101, Studio Marketing Delo 1974. Vir: Slovenska kinoteka
Karpo Godina, Zastava 101, Studio Marketing Delo 1974. Vir: Slovenska kinoteka

Razstavo v Galeriji Fotografija si lahko ogledate do 19. oktobra. Pred tem bodo 15. oktobra pripravili pogovor o času razcveta snemanja reklam pri nas in njegovem vplivu, na katerem bodo poleg Godine sodelovali Jure Apih, Jernej Repovš in Leon Magdalenc.