Gail Clair Morris iz Velike Britanije, Ljubo de Karina s Hrvaškega, Metod Frlic iz Slovenije ter Viliam in Roman Gažik s Slovaškega so en mesec v kamnolomu nad Sečo v okviru kiparskega simpozija Forma viva Portorož 2005 iz kamnitih blokov dolbli umetnine. Izdelke, nastale v ateljejih pod milim nebom, so zbrali na razstavi, ki je na ogled od sobote.
Prireditev s tradicijo
Forma viva je letos potekala že petinštiridesetič, v skoraj pol stoletja pa se je na njej rodilo že več kot 150 skulptur. Prvo forma vivo so priredili leta 1961, zgledovali pa so se po podobnem simpoziju v St. Margarethenu v Avstriji, kjer so dve leti prej pripravili prvi tovrstni simpozij na svetu. Tako kot nad Sečo umetniki še vedno hodijo ustvarjat tudi v Avstrijo.
Vsak material v svojem delovišču
V Sloveniji so forma vivo na začetku sestavljali štirje ateljeji, od katerih je v vsakem kraljeval drugačen material. Nad Sečo so umetniki ustvarjali v kamnu, v Mariboru so obdelovali železobeton, v Ravnah na Koroškem so svoje ideje prenašali v jeklo, v Kostanjevici na Dolenjskem pa so navdih iskali v hrastovem lesu iz Krakovskega gozda. Vsa delovišča pa niso dočakala današnjih dni; umetniki ustvarjajo le še na Primorskem in Dolenjskem.
Dovolj materiala za 13 skulptur
Forma viva Portorož poteka vsaki dve leti. Ob prihodu v kamnolom si umetniki izberejo kamen take oblike, ki ustreza njihovim idejam, vsi pa so veliki približno tri kubične metre in tehtajo okrog devet ton. Iz takšne količine materiala je de Karina letos ustvaril kompozicijo, ki jo je sestavljalo 13 objektov, razporejenih v krog, Morrisova je iz bloka izklesala dve skulpturi, Frlic pa kamna ni razbijal, ampak se je posvetil obdelavi njegove površine "na fino".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje