Umetnik Boštjan Čadež - Fšk je z mapiranimi videoskulpturami opremil že veliko dogodkov in prostorov - tokrat pa je raziskal možnosti intervencije v prostor Projektne sobe SCCA. Foto: SCCA
Umetnik Boštjan Čadež - Fšk je z mapiranimi videoskulpturami opremil že veliko dogodkov in prostorov - tokrat pa je raziskal možnosti intervencije v prostor Projektne sobe SCCA. Foto: SCCA

Na pogled raznoliko gradivo - kot so knjige, periodika in videoteka - ga je navdušilo s svojo vizualnostjo in številnimi detajli, ki se skrivajo na platnicah knjig in ovitkih zgoščenk. Čadež je prostor z vsemi posamičnimi arhitekturnimi segmenti vnaprej mapiral, osnovno vlogo za izgradnjo moduliranega ambienta pa je igralo tehnološko ozadje, se pravi programska okolja in jeziki.

Vzporedna, navidezna knjižna polica
"Z natančnim skeniranjem s pomočjo vmesnika je umetnik sprocesiral prizor, ki bo na odprtju instalacije tako skonstruirano podobo prostoru vrnil nazaj. Fizična materialnost se bo do nerazpoznavnosti spojila/prekrila s svojo digitalno podobo. Zložili se bodo predmet na podobo predmeta in svetloba na stvar. Iz tega ambivalentnega razmerja se bodo postopoma izluščili poudarki, predmeti, ki jih druži podobnost ali bližina, barva ali forma. S tem bo umetnik aktualiziral vsebino Projektne sobe SCCA in ji dodal osebno interpretacijo, ki jo vodi hkrati želja po celoti in fragmentaciji," so zapisali pri SCCA-ju.

Ohranjanje svoje nedotakljivosti
Občinstvo bo tako lahko v času trajanja dogodka opazovalo dve realnosti, in sicer tisto fizično, kot jo vidimo v Projektni sobi SCCA (realna knjižna polica), in tisto poustvarjeno s programsko opremo in projektorjem. Instalacija bo ohranjala svojo nedotakljivost s stalnim preračunavanjem in korelacijami podatkov, ki jih je umetnik zajel že med skeniranjem, neodvisno od obiskovalčevega morebitnega poseganja v prostor, kot so gibanje, kretnje ali premikanje predmetov.

Projekt spada v okvir SCCA-jevega ciklusa Brez žebljev in podstavkov, ki predstavlja pomembne intermedijske umetnike, poleg Čadeža so letos povabili še Miho Vipotnika in Davorina Marca. Ciklus je diskurzivne narave in predstavlja ustvarjalce, ki delujejo na področju sodobnih umetniških praks, kot so instalacije, performans, video, interdisciplinarni in spletni projekti.

Stvarnik svetovno znanega Line Riderja
Boštjan Čadež - Fšk (1979) je študiral industrijsko oblikovanje na ALUO-ju v Ljubljani. V času študija je dobil priznanje za posebne študijske dosežke za oblikovanje pnevmatike Sporty, ki jo še danes proizvaja podjetje Sava. Z interaktivno računalniško igračo Line Rider, oblikovano pod mentorstvom profesorja Zdravka Papiča, je bil uspešen na svetovnem trgu in za delo prejel prestižno nagrado za inovacijo na srečanju razvijalcev računalniških iger v San Franciscu. S projekcijami in mapiranimi videoskulpturami je opremil več kot sto dogodkov, tudi glasbenih. V zadnjih treh letih se je usmeril predvsem na področje robotike, kjer sam projektira, programira in s pomočjo doma narejenega 3D-tiskalnika robote tudi izdela.

Odprtje instalacije Modularni ambient v Projektni sobi SCCA bo drevi ob 20. uri.