Med Rembrandtovimi pogostejšimi deli si bili portreti. Foto: EPA
Med Rembrandtovimi pogostejšimi deli si bili portreti. Foto: EPA
Žrtvovanje Izaka, kot ga je videl Caravaggio.
Abrahamovo žrtvovanje Izaka sta upodobila oba umetnika.

Odprli so jo v Van Goghovem muzeju, na njej pa so soočili dela dveh umetnikov, v katerih delih in življenjih je mogoče najti podobnosti - Rembrandta in Caravaggia. Oba umetnika sta znala izkoriščati gledališka sredstva in sta bila pripadnika realizma, a pod njunimi čopiči so nastajala popolnoma drugačna dela, ju je primerjal direktor amsterdamskega muzeja, ki bo do 18. junija gostil razstavo. Hkrati s primerjanjem teh dveh umetnikov pa v Van Goghovem muzeju poteka še razstava Van Gogh in Rembrandt, ki raziskuje vpliv slednjega na prvega.

Bogata umetniška zapuščina
Rembrandt Hermenszoon van Rijn se je rodil 15. julija 1606 v Leidnu, kjer je tudi napravil prve poteze s čopičem. Pri 17 letih se je preselil v Amsterdam in študij slikarstva nadaljeval v prestolnici. Ustvaril je okoli 700 slik, 300 jedkanic in 1.800 risb, na njih pa je najpogosteje upodabljal svetopisemske in mitske motive, portrete, avtoportere, žansrke prizore, tihožitja in alegorije. Njegova začetna dela je mogoče prepoznati po baročnem slogu, toplih barvah in zlatorumenem tonu podob, kasnejša pa po bolj umirjenem koloritu, globlji psihološki analizi in poduhovljenosti.

Sodobniki jima niso bili enako naklonjeni
V času svojega življenja je bil Rembrandt cenjen zaradi pretanjenosti del in sposobnosti ujeti esenco predmeta upodobitve in ostati zvest naravi, po drugi strani pa Caravaggio med sodobniki ni bil priljubljen; odbijala sta jih zlasti njegov realizem in chiaroscuro, tehnika, ki jo je znanstveno utemeljil Da Vinci.

Za primerjavo ne bo treba daleč
Kako različna ali sorodna so Rembrandtova in Caravaggiova dela, je mogoče videti v Amsterdamu, kjer so eno nasproti drugega postavili okoli 25 velikih platen obeh slikarjev. Čez galerijo se tako gledata upodobitvi, kako Ambraham žrtvuje Izaka, svetopisemski prizor, ki sta se ga lotila oba umetnika. Eno nasproti drugi so kustosi postavili tudi Judito s Holofernovo glavo, kot jo je naslikal Caravaggio, in Samsonovo oslepitev, kot si jo je predstavljal Rembrandt.