Osrednje prizorišče letošnjega Meseca oblikovanja je poslovni center Slovenijales. Foto: Zavod Big
Osrednje prizorišče letošnjega Meseca oblikovanja je poslovni center Slovenijales. Foto: Zavod Big
V naslednjem mesecu dni bo potekalo tudi mnogo konferenc in okroglih miz. Foto: Zavod Big

Mesec oblikovanja, ki poteka v Ljubljani do 15. novembra, vključuje številne dogodke, kot so teritorialni projekt Dizajn v mestu, tematsko razstavo Utrip lesa, podelitev nacionalnih nagrad za oblikovanje, Eat & Drink Design, Brands & Signs Design Expo, konferenco o svetovni inovativnosti in tehnoloških prebojih in mnoge druge.

Vsi dogodki na Mesecu oblikovanja po napovedih organizatorjev, Zavoda Big, osvetljujejo najrazličnejše smeri razvoja sodobnih tehnologij in potrošnje, napovedujejo gospodarski razvoj ter prispevajo k oblikovanju nove družbene zavesti.

"Ljubljana kot ustvarjalna prestolnica sveta"
Zmago Novak,
gonilna sila Meseca oblikovanja, je v pogovoru za Delovo prilogo Polet dejal, da njegovo ekipo žene ideja o Ljubljani kot ustvarjalni prestolnici sveta. "Morda zveni preveč utopično, ampak če tega ne izrečeš, nimaš nobene možnosti, da bi se temu sploh kdaj približal," je dejal Novak.

Novak je ocenil tudi stanje v slovenskem oblikovanju. "Čeprav mnogi pravijo, da je brezupno, podjetja se pritožujejo zaradi stroškov, oblikovalci pa, da jih nihče ne razume, vse vendarle ni tako črno. Nekateri oblikovalci in tudi nekatera boljša podjetja čedalje bolje razumejo pomen oblikovanja," meni Novak, ki pa si želi premislek o oblikovanju tudi na ravni države, gospodarstva, trgovine in medijev.

"Industrija oblikovanje vse preveč razume kot strošek"
Novak je kritičen do industrije, ki da se vse preveč boji stroškov, ki bi jih povzročilo resno ukvarjanje z oblikovanjem. Hkrati nosilci odločitev ne pomislijo, je opozoril Novak, na vse pozitivne učinke tovrstnih dejavnosti. "Seveda tudi pri nas obstaja nekaj svetlih izjem, ampak na splošno se je pri nas vedno premalo vlagalo v razvoj," je prepričan Novak.

Letošnja novost je Design Expo, ki bo potekal na treh ravneh, in sicer kot Design Market, namenjen že uveljavljenim podjetjem, Kreativna drogerija, na kateri se bodo predstavili posamezniki, in Generacija talentov, ki bo namenjena študentom in mladim še neuveljavljenim oblikovalcem.