Letošnji trienale Moderne galerije bo - predvidoma maja in junija - posvečen realizmu in realnosti v sodobni slovenski umetnosti. Kustos šestega trienala sodobne slovenske umetnosti, ki bo nosil naslov Zamisel življenja: Realizem in realnost v sodobni slovenski umetnosti (An Idea for Living: Realism and reality in Slovene Contemporary Art), bo Charles Esche.
Menjava tujih in naših kustosov
Moderna galerija je trienale sodobne slovenske umetnosti ustanovila leta 1994 z namenom, da vsaka tri leta omogoči pogled na trenutne razmere v sodobni slovenski umetnosti skozi subjektivni pogled kustosa - selektorja. Selektor vsake druge trienalne prireditve je kustos iz tujine, saj menjavanje domačih kustosov in kustosov iz drugih držav dodatno poudarja namen prireditve, to je opozarjanje na razlike v estetskih konceptih ter v strokovnih, kritiških, kulturnih, političnih in družbenih pozicijah.
Letošnji kustos Charles Esche je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja vodil galerijo sodobne umetnosti Tramway v Glasgowu, nato pa je postal direktor centra za sodobno umetnost Rooseum (Rooseum Center for Contemporary Art) v Malmöju na Švedskem. Trenutno je direktor muzeja Van Abbe (Van Abbemuseum) v Eindhovnu na Nizozemskem. Leta 2002 je bil skupaj s Hou Hanrujem kustos bienala v južnokorejskem Gvangjuju, leta 2005 pa skupaj z Vasifom Kortunom kustos bienala v Carigradu. Je tudi priznan teoretik o sodobni umetnosti, posebej o kuriranju in sorodnih problematikah ter pisec in urednik številnih publikacij in razstavnih katalogov.
Bivalno okolje šestdesetih let
Že pred omenjenim trienalom pa bo marca in aprila v Moderni galeriji na ogled razstava Arhitekti: Marta in France Ivanšek, ki jo pripravlja zavod za prostorsko kulturo Trajekt. Tema razstave bo stanovanjska arhitektura od 60. let dalje, saj sta se Marta in France Ivanšek ukvarjala predvsem z bivanjsko kulturo. Njuno najbolj znano delo je naselje Murgle v Ljubljani. Sicer pa sta bila oba arhitekta tipična predstavnika povojne generacije in sta se ukvarjala z zelo konkretnimi težavami tedanjega časa. Veliko energije sta vložila v raziskovanje in promocijo kulture bivanja.
Eksperimentalni film za hladnejše dni
Proti koncu leta pa v Moderni galeriji napovedujejo razstavo Eksperimentalni film z območja nekdanje Jugoslavije: 1951-1991, ki jo bodo pripravili Bojana Piškur, Ana Janevski, Stevan Vuković in Jurij Meden. Z razstavo želijo predstaviti izredno obsežno, v veliki meri širši javnosti še neznano produkcijo eksperimentalnega filma na območju nekdanje Jugoslavije od začetka 50. do začetka 90. let. Izpolnila pa bo tudi nekatere najbolj prezrte segmente domače kinematografije: eksperimentalni, avantgardni, alternativni in amaterski film s povsem različnimi in inovativnimi avtorskimi pristopi. Z razstavo pa ne nazadnje želijo vzpostaviti mrežo sodelavcev z območja nekdanje Jugoslavije in tako tovrstno produkcijo postaviti ob bok preostalim umetniškim izrazom tega časa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje