Britanski muzej predstavlja 90 risb, ki še nikoli niso bile skupaj predstavljene na enem kraju. Foto: EPA
Britanski muzej predstavlja 90 risb, ki še nikoli niso bile skupaj predstavljene na enem kraju. Foto: EPA
Michelangelo: Pieta
Marsikaterega obiskovalca razstave je v Britanski muzej zvabilo zveneče Michelangelovo ime in ne veliko zanimanje za likovno umetnost. Foto: EPA
Michelangelo: Križanje
Marsikatero od tokrat predstavljenih skic je Michelangelo uporabil kot učni pripomoček pri poučevanju mladih slikarjev. Foto: AFP

Vse junijske sobote si bo tako mogoče predstavitev del renesančnega mojstra ogledati kar do polnoči. Organizatorji so pričakovali velik naval obiskovalcev v prvih dneh po odprtju razstave. A čeprav si je 90 Michelangelovih risb od odprtja razstave 23. marca ogledalo že prek 14.000 ljudi povpraševanje po vstopnicah ne pojenja. Postavitev Michelangelo Drawings: Closer to the Master je tako že prehitela razstavo perzijske umetnosti, ki je do zdaj imela rekord v obiskanosti.

Britanski muzej, muzej Ashmolean v Oxfordu in muzej Teyler v Haarlemu na Nizozemskem.

Michelangelovi didaktični pripomočki
Ob mojstrovih delih tokrat visijo tudi dela njegovih učencev in skice, s pomočjo katerih je Michelangelo nadobudnim mladim slikarjem skušal priučiti 'slikarsko in risarsko obrt'. Seveda je treba resnici pogledati v oči. Veliko zanimanje razstave nikakor ni znak množične duhovne preobrazbe britanskega ljudstva, ki se je kar naenkrat začelo zanimati za likovno umetnost. Naskok na vstopnice je bolj posledica slovesa Michelangela, ki velja za enega največjih umetnikov vseh časov. Ni pa nepomembno tudi to, da razstave Michelangelovih del na britanskih tleh ni bilo že tri desetletja.

Mojster kovanja vplivnih prijateljstev
Vzporedno z razstavo Postavitev Michelangelo Drawings: Closer to the Master je v Britanskem muzeju na ogled tudi spremljevalna postavitev Michelangelo - Money and Medals. Kovanci in medalje iz različnih krajev renesančne Italije naj bi pomagali Michelangelovo umetnost umestiti v družbeno-politično-gospodarski okvir. Na kovancih in medaljah so zarisani tudi obrazi številnih bogatih mecenov in prijateljev, ki so Michelangelu pomagali na njegovi poti k položaju enega najbolj premožnih renesančnih umetnikov. To so tudi obrazi, ki jih je v svojih delih pogosto upodabljal mojster sam.