Na razstavi v Benetkah je avtor združil slike in fotografije. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Na razstavi v Benetkah je avtor združil slike in fotografije. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Delo Cveto Marsič
Marsičevo slikarstvo je skoraj nemogoče uvrstiti v eno smer, ampak gre za slikarstvo kot odprto možnost, piše Medved.

V Objeto dlan je Cveto Marsič združil slike in fotografije iz družinskega albuma, ki ga bo mogoče "prelistati" do 24. avgusta. Razstavo, ki sta jo pripravili Mestna galerija Ljubljana in Obalne galerije Piran, spremlja katalog, v katerega sta zapise ob vodji Obalnih galerij Andreju Medvedu prispevali še kritik Aleksander Bassin in Marsičeva življenjska sopotnica Petra Paola Merino, prinaša pa tudi intervju Majde Božeglav Japelj z umetnikom in Medvedovo poezijo.

Slikarstvo kot odprta možnost
"Marsič je slikar kromatičnih pejsažev in čistih barvnih nanosov, ki z neminljivim čustvovanjem vibrirajo v informelnem likovnem ekranu. Umetnikova manira je blizu abstraktnemu ekspresionizmu, vendar je v njegovem delu svojska likovna avtonomija, ki bi jo le težko klasificirali z jasno primerjavo v znana, evidentna umetnostna obdobja. Gre torej za slikarstvo kot "odprto možnost", kjer vsak pristop omogoča snov za drug odnos, kjer vsak minimalni slog domuje v drugem minimalnem slogu," je slikarja, ki se bo predstavil v Benetkah, opisal Medved.

Kje ga je bilo mogoče ujeti?
Marsič tudi sicer več razstavlja v tujini kot doma, posebej dobro pa se znajde na Portugalskem in v Španiji. V Sloveniji, kjer je leta 1982 tudi diplomiral na Akademiji za likovno umetnost, je začel samostojno razstavljati leta 1983, sledile pa so predstavitve, na katere je bilo treba največkrat vzeti potni list. Bienale mladih v Moderni galeriji Reka, Sodobna slovenska risba v Muzeju sodobne umetnosti Tempere na Finskem, Mladi slovenski umetniki, 13+1 v Nanjingu, potujoča razstava Generacija 82, Naturalismo e astrazione v Mueso Revoltella v Trstu ter Nove pridobitve Muzeja moderne in sodobne umetnosti na Palmi de Mallorci so le nekateri od skupinskih projektov, na katerih je sodeloval že od koca 70. let. Ob tem se je njegovo ime pojavilo tudi v katalogih, ki so izšli na sejmih sodobne umetnosti, kot so RCO Madrid, ART CHICAGO, FIAC Paris, ART International NY, ART Cologne in ART Brussel.