V desetih letih svojega obstoja se je Pixxelpoint uveljavil kot eden najpomembnejših festivalov novomedijske umetnosti v slovenskem prostoru in se začel umeščati tudi že v mednarodni prostor. Tokrat se festival, ki se odvija v Mestni galeriji Nova Gorica, zgoščuje osrednje tematike pod naslovom Bilo je nekoč na Zahodu / Once upon a time in the West, ki je nastala po izboru kuratorja Domenica Quarante.
Informacijsko tehnologijo približati ljudem
V prvi vrsti želi festival približati informacijske tehnologije širšemu občinstvu in obenem seznaniti mlajše generacije z različnimi rabami računalnika. V svetu, ki se prav s pomočjo novih tehnologij neustavljivo spreminja, se nam zdi razumevanje osnov tehnokulturnega razvoja kot del splošne izobrazbe nadvse pomembno. Prav umetnost (novomedijska) pa je lahko tisto sredstvo, prek katerega se informacijske tehnologije pretvorijo v izraz, ki je ljudem bližji in razumljivejši. Projekt tako vzpodbuja umetniško in teoretsko ustvarjalnost na obmejnem področju ter hkrati razvija čezmejno sodelovanje na inventivnem polju novih medijev, ki že sami po sebi ne poznajo meja in delujejo globalno.
V dneh do 11. decembra si bo mogoče ogledati 31 predstavljenih del, ki so razstavljena na različnih lokacijah - osrednja razstava je v Mestni galeriji Nova Gorica, pridružuje pa se ji še razstava v prostorih Fundacije Cassa di risparmio v Gorice. Med razstavljavci so tako umetniki, ki so jih organizatorji izbrali prek mednarodnega razpisa, nekatere pa je k sodelovanju povabil kurator Domenico Quaranta.
Novi mediji, ki niso več tako novi
Ne glede na dejstvo, da novi mediji niso več tako zelo novi - splet je star že dvajset let, če štejemo od njegovega nastanka, in štirideset, če začnemo od Arpaneta -, se še vedno govori o novih medijih. Kot je v spremljevalnem besedilu zapisal Quaranta, pa se še vedno nismo privadili izgubi preteklosti.
"Če se ozremo nazaj na to, kar je bilo še včeraj novost, danes pa stara šara, nas prevzame občutek globoke nostalgije. Včasih se nostalgija spremeni v raziskovanje zgodovine, postane del arheologije medijev. Nič več ne iščemo tehnologij, ki smo jih imeli nekoč radi, temveč tiste, ki jih še nikoli nismo videli. Obujanje mrtvih medijev in zastarelih tehnologij, osveževanje in vnovično obujanje njihove lepote, njihova nova, nepredvidljiva raba ter pripovedovanje zgodb o njih z drugimi sredstvi - to se je v zadnjem času izkazalo za legitimno umetniško strategijo - mnogo bolj kot 'raziskovanje umetniškega potenciala novih medijev', ki je postalo splošna mantra v večini primerkov novomedijske umetnosti."
Spremljevalni program
Festivalski program bo obogaten še s filmskima projekcijama, teoretičnim diskurzom z uveljavljenimi strokovnjaki z različnih področij novih medijev, urbano akcijo Ordinacija spomina in delavnico z Mario-Roso Menkman. Obfestivalsko dogajanje bo kot v preteklih edicijah popestrilo tudi več glasbenih dogodkov. Ob festivalu bo izšel tudi katalog, kjer bodo na skoraj 100 straneh predstavljeni vsi razstavljeni projekti, sodelujoči umetniki in predavatelji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje