Cikel Pošasti predstavlja abstrahirane podobe grotesknih bitij, pravzaprav človeka oziroma njegovih negativnih lastnosti. Foto: Bežigrajska galerija
Cikel Pošasti predstavlja abstrahirane podobe grotesknih bitij, pravzaprav človeka oziroma njegovih negativnih lastnosti. Foto: Bežigrajska galerija

Na tak način jih je s čopičem ujela mlada umetnica Ana Žolnir, katere dela razstavljajo v Bežigrajski galeriji 1. Razstava, ki jo bodo odprli danes ob 19.00 in bo na ogled do 3. februarja, predstavlja ciklus Pošasti.

Gre za abstraktni ekspresionizem najmlajše generacije, osvežen z novo vsebino. Umetnica na nedefiniranem ozadju gradi na barvnih ploskvah, ki posnemajo elipsoidne in krogelne oblike. "Pošasti Ane Žolnir niso nič drugega kot likovne upodobitve jaza določenih ljudi, ki izražajo željo po uničevanju, zavist in druge podobne karakterne lastnosti. Enooke figure spominjajo na kiklope, pa vendar ne izhajajo iz teh mitoloških bitij," je v katalogu, ki spremlja razstavo, zapisal Miloš Bašin.
Eksistenca tesnobe in absurda
Likovni kritik v slikarstvu Žolnirjeve prepoznava svobodno geometrijsko strukturo figur, ki imajo vizualno izhodišče v podobi pošastnih bitij in bivajo v avtoričini podzavesti. "To slikarstvo obvladuje eksistenca tesnobe in absurda. Krožne in trikotniške oblike so naslikane hitro, a vendar premišljeno. Podobo večinoma konstituirajo ploskve in gestualne poteze, ki, naslikane s širokim čopičem, lahko začnejo tvoriti celo gestualne ploskve."
Slikarstvo leta 1987 rojene v Celju živeče Ane Žolnir določa izbor barve, pojem hitrosti in improvizacije brez naključnosti.