Mira Ličen Krmpotić je prepoznavna po svoji specifični likovni izpovednosti. Njena vehementno barvita in dinamično ekspresivna likovna govorica je vedno na meji abstraktnega, ki daje le slutnjo na figuralno izhodišče, motivno vezano na specifiko bivanjskega prostora ali na določljivo religiozno duhovnost evropskega prostora, so o njej zapisali v Obalnih galerijah Piran. Foto: Obalne galerije Piran
Mira Ličen Krmpotić je prepoznavna po svoji specifični likovni izpovednosti. Njena vehementno barvita in dinamično ekspresivna likovna govorica je vedno na meji abstraktnega, ki daje le slutnjo na figuralno izhodišče, motivno vezano na specifiko bivanjskega prostora ali na določljivo religiozno duhovnost evropskega prostora, so o njej zapisali v Obalnih galerijah Piran. Foto: Obalne galerije Piran
Mira Ličen Krmpotič
Kot je v monografiji zapisal likovni kritik Andrej Medved, podobe Mire Ličen niso religiozne slike, čeprav z naslovi aludirajo na svetopisemske dogodke. Še manj so realistični opisi, čeprav gre za figurativni likovni izraz. In vendar niso le privid, halucinantna stanja. Te slike so sublimna dela, dela brez realnega objekta, fantazme 'manjka' ob izgubi Sina in želja po združitvi z Božjim.

V Galeriji Hypo v Steklenem dvoru na Dunajski cesti so letošnjo nagrado ZDSLU-ja podelili akademski slikarki in restavratorki Miri Ličen Krmpotić ter obenem odprli razstavo njenih del. Umetnica predstavlja slike iz cikla Pariški utrinki in najnovejše slike iz cikla Istrski pejsaži.

Bolj "občutek" Pariza kot razpoznavne stavbe
Mira Ličen Krmpotić je v francoski prestolnici po mesec dni ustvarjala v letih 2007 in 2009. Ne glede na različne navdihe v videnih konkretnih motivih ali na velikost formata podlage so dela ekspresivna v smislu hotenega dialoga navzven. Predstavljajo pa tudi globoko iskrene pripovedi o trenutnih življenjskih izkustvih, o umetničinem nabolj intimnem doživljanju preteklih obdobij in umetnostnih dosežkov, je ob razstavi zapisala likovna kritičarka Nives Marvin.

Sicer pa so, kot je še zapisala, v slovenski sodobni likovni umetnosti redke ustvarjalke, katerih ustvarjalni opus je v vsebinskem in tehnološkem smislu tako raznovrsten in večplasten, kot je opus Mire Ličen Krmpotić. Pomembni področji njenega večdesetletnega dela sta tudi restavratorstvo in konservatorstvo.

Zapisana je med pomembne nadaljevalke bogate tradicije krajinarstva in enakovredno tudi sodobne slovenske sakralne umetnosti. Njena slikarska avtopoetika je prepoznavna po vehementno barvitem in izpovedno ekspresivno občutenem izrazu, ki je vedno blizu abstraktnega, čeprav daje slutiti figuralno izhodišče.

Vse barve Primorske
Njen celoten likovni opus je prepoznaven še po z močno svetlobno žarečem koloritu, kar umetnico med drugim uvršča tudi med najpomembnejše nadaljevalke tradicije primorske likovne umetnosti.

Restavratorka in umetnica
Mira Ličen Krmpotić
(1950) je diplomantka ljubljanske likovne akademije, kjer je leta 1975 končala še specialko za restavratorstvo. Posveča se različnim slikarskim tehnikam, risbi, grafiki, vitražu, mozaiku, keramiki in sliki na tekstil. V zadnjih letih se ukvarja tudi z oblikovanjem steklenih objektov.

Prejela je več nagrad, med njimi leta 1997 Steletovo priznanje, ki ga podeljuje Slovensko konservatorsko društvo, in leta 2009 priznanje Mirka Šubica, ki ga podeljuje Društvo restavratorjev Slovenije.

Nagrado bo letos ZDSLU s sodelovanjem in donatorstvom Hypo Group Alpe Adria podelil že šesto leto. Priznanje člani podeljujejo z neposrednim glasovanjem za izbranega umetnika ali umetniško skupino za predstavitve v zadnjih treh letih.