Emerik Bernard se po mnenju kustosov Galerije Loža Koper lahko pogumno primerja s svetovnimi mojstri. Foto: Obalne galerije
Emerik Bernard se po mnenju kustosov Galerije Loža Koper lahko pogumno primerja s svetovnimi mojstri. Foto: Obalne galerije
Platno Toma Podgornika
Tomo Podgornik ni ušel zli usodi številnih umetnikov; doživel je vrhunec, nato pa utonil v povprečju. Foto: Obalne galerije

Postavitev Prelomnica v slikarstvu 1976-1980: Tomo Podgornik & Emerik Bernard osvetljuje opus slikarjev, ki sta v tem obdobju dosegla enega od svojih ustvarjalnih vrhuncev.



Začetek s Podgornikom, konec z Bernardom
Razstava jasno zameji obravnavano obdobje. Spodnjo mejo, leto 1976, predstavlja delo Toma Podgornika, zgornjo, leto 1980, pa platno Emerika Bernarda, ki se je na vstopu v 80-a pripravljal na nadaljnji pohod k odličnosti svojega dela. Nekateri poznavalci slovenske likovne scene bodo morda ugovarjali izbiri kustosov in bodo trdili, da bi bilo treba na razstavi predstaviti tudi dela Valentinčiča, Kapusa, Šušnika in drugih. Avtorji postavitve pa so trdno prepričani v svoj prav.

Ravno dela Toma Podgornika in Emerika Bernarda so najbolj zaznamovala štiri leta pred nastopom 80-ih in so tako predstavljala največji del popotnice, s katero je slovenska likovna umetnost vstopila v predzadnje desetletje 20. stoletja.

Prelomnica v slikarstvu 1976-1980 skuša tudi pokazati, da Bernard in Podgornik v tem obdobju vsekakor hodita korak s korakom s svetovnim modernim slikarstvom in dosegata vrhunsko izvirnost in izraznost.