Foto:
Foto:
Ilustracije so posebni del likovne umetnosti.
Ilustracija Jelke Godec Schmit.
Ste že pozabili ...
Zvonko Čoh: Kekec in Bedanec

Nagrado Hinka Smrekarja je prejela Jelka Godec Schmidt, plakete Hinka Smrekarja so šle v roke Suzane Bricelj, Kristine Krhin, Daše Simčič in Arjana Pregla. Podelili so
tudi priznanje za mladega ustvarjalca, ki ga je prejela Ana Šalamun, priznanje za poljudnoznanstveno ilustracijo pa je prejel Žarko Vrezec. Podelili so tudi dve pohvali, za izvirno risbo jo je prejel Dalibor B. Zupančič, za izvirni likovni pristop pa Petra Preželj.

Iz obrazložitve žirije - Milan Bizovičar
“Njegova dinamična gradnja knjig, prepletenih z ilustracijami, tipiziranimi figurami ter v podobe vnesenimi črkami in besedami, je bila pred tremi desetletji pomembna in za našo ilustracijo prelomna novost. Od njegovih živobarvnih likovnih prepesnitev Zajčeve Abecedarije in Levstikove Najdihojce ilustracije niso bile več le posamične ponazoritve k besedilu, temveč se je likovna pripoved od strani do strani dogajala hkrati z besedilom.

Marija Vogelnik
“Vogelnikova, ki je že pred vojno pokazala svojo nadarjenost za ilustracijo, se je po osvoboditvi oddaljila od idealiziranega otroškega sveta in ustvarjala podobe za knjige s samosvojimi, za tisti čas pogumno drugačnimi liki. Med prvimi je tako ilustrirala Levstikovo Najdihojco. Knjige je večkrat opremljala z izvirnimi lesorezi …njeni značilni, v gibu zaustavljeni liki so hkrati z nezamenljivim dojemanjem prostora posameznih podob po črno-belih risbah natisnjeni tudi v avtorski knjigi Tri muce in ena.

Nagrada Hinka Smrekarja
Jelka Godec Schmidt je žirijo prepričala v prvi vrsti z ilustracijo slikanice Muca prede nitke zlate Albince Pesek. “ Po izjemnih uspehih slovenskih ilustratork pravljičark pri nas in na tujem so se v zadnjih desetletjih vzorovale in jim rahločutno sledile tudi mlajše ilustratorke. Na tej podlagi je s samosvojimi likovnimi domislicami in velikim slikarskim znanjem nastal tudi opus ilustratorke, ki je v zrelih letih ustvarila povsem svoj svet, v katerem gradi likovne interpretacije tako, da njeni pravljično oživljeni liki zaposlujejo domišljijo otrok.”

Od Slovenskega velikega leksikona do Samsare
Žarko Vrezec si je priznanje za poljudnoznanstveno ilustracijo prislužil z ilustracijami hroščev, ki jih je narisal za Slovenski veliki leksikon. Priznanje za mladega umetnika pa je strokovna žirija za celostno podobo slikanice Samsara Matjaža Pikala dodelila Ani Šalamun. V obrazložitvi so med drugim zapisali, da je likovnica s podobami v mešani tehniki in kolažu izvirno predstavila radostno pripoved o plaži in dogajanju na njej tako, da jo je s čistimi ploskvami in linijami približala najmanjšim otrokom in njihovi domišljiji.

Vabimo vas k branju dnevnika, ki ga je za Televizijo Slovenija pripravljala Ana Šalamun.

Izvirni pristop in risba
Petra Preželj je pohvalo za izvirni likovni pristop prejela za ilustracije v knjigi Mali parkelj Malič Svetlane Makarovič. Žirija je v obrazložitvi nagrade med drugim zapisala, da je ustvarjalka pripoved ilustrirala z izrazito slikarskimi rešitvami, z ustvarjalno igro barv in linij v mešani tehniki. Dalibor Zupančič pa je žirijo prepričal s satirično črno-belo upodobitvijo besedil različnih avtorjev v delu Traumlager 10–14.

Nagrajence je izbrala strokovna žirija, ki so jo sestavljali Črtomir Frelih, Stane Jagodič, Tatjana Pregl Kobe in Nina Pirnat Spahić.