Slovensko mladinsko gledališče je 25. decembra 1955 ustanovila Balbina Battelino Baranović v okviru oddelka Pionirske knjižnice in ga do leta 1963 tudi umetniško vodila. Tri leta po ustanovitvi je gledališče postalo samostojna ustanova v okviru Ljubljanskega festivala in se naselilo v dvorano Soča, današnjo zgornjo dvorano gledališča, se leta 1963 priključilo Pionirskemu domu, od katerega se je odcepilo 16 let pozneje in se iz Mladinskega gledališča preoblikovalo v Slovensko mladinsko gledališče, obenem pa pod vodstvom umetniškega vodje Dušana Jovanovića in direktorja Petra Jovića že zajadralo v raziskovalne in politično provokativne gledališke vode. Foto: BoBo
Slovensko mladinsko gledališče je 25. decembra 1955 ustanovila Balbina Battelino Baranović v okviru oddelka Pionirske knjižnice in ga do leta 1963 tudi umetniško vodila. Tri leta po ustanovitvi je gledališče postalo samostojna ustanova v okviru Ljubljanskega festivala in se naselilo v dvorano Soča, današnjo zgornjo dvorano gledališča, se leta 1963 priključilo Pionirskemu domu, od katerega se je odcepilo 16 let pozneje in se iz Mladinskega gledališča preoblikovalo v Slovensko mladinsko gledališče, obenem pa pod vodstvom umetniškega vodje Dušana Jovanovića in direktorja Petra Jovića že zajadralo v raziskovalne in politično provokativne gledališke vode. Foto: BoBo
false
Razstava ob 60-letnici Slovenskega mladinskega gledališča z naslovom Ali je prihodnost že prišla? bo na razstavnem prostoru Krakovski nasip na ogled od 17. junija do 18. julija. Z geslom, ki so si ga izposodili za naslov razstave, je v 80. letih preteklega stoletja tedanji umetniški direktor Dušan Jovanović pospremil turnejo tega gledališča v Franciji. Kot pravijo v SMG-ju, je danes še kako živ, saj ostajajo usmerjeni v prihodnost in ponosni na svojo sedanjost. Foto: SMG

Razstava z naslovom Ali je prihodnost že prišla? bo obiskovalcem omogočila vizualno popotovanje skozi zgodovino Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) s fotografijami in mislimi posameznikov, ki so delovali ali sodelovali z gledališčem.

Na ogled bodo vizualni dokumenti gledališkega dogajanja od začetkov do danes, iz katerih bo mogoče razbrati estetske revolucije, utelešene v predstavah in umetniških ekipah, ki so ustvarjale in še ustvarjajo gledališče, ki se je vpisalo na zemljevide evropskih in svetovnih festivalov.

Fotografski material se povezuje s prostori in časi, v katerih je nastal, in govori o tem, da je geslo Ali je prihodnost že prišla?, s katerim je v 80. letih preteklega stoletja tedanji umetniški direktor Dušan Jovanović pospremil turnejo tega gledališkega organizma v Franciji, danes še kako živ, saj "ostajamo usmerjeni v prihodnost in ponosni na svojo sedanjost", so zapisali v SMG-ju.

Na razstavi bo mogoče prebrati nekaj kratkih razmišljanj ustanoviteljice gledališča Balbine Battelino Baranovič ter dosedanjih direktorjev, umetniških direktorjev in strokovnjakov, ki so spregovorili o energiji, ustvarjalnih silnicah in razumevanju gledališča od leta 1956 do danes.

Razstavo so zasnovali dramaturg gledališča Tomaž Toporišič, strokovna sodelavka Tina Malič in direktor gledališča Tibor Mihelič Syed. Za oblikovanje so poskrbeli Mina Fina, Damjan Ilić in Ivian K. Mujezinović – Grupa Ee.

Od mladinskega do raziskovalnega in politično subverzivnega
SMG je bilo ustanovljeno leta 1955 kot prvo poklicno gledališče za otroke in mladino v Sloveniji. V 80. letih se je prestrukturiralo v gledališče, ki je začelo interdisciplinarno povezovati mejne gledališke raziskave s tematizacijo politične subverzivnosti.

Danes je prepoznavno po širokem spektru inovativnih poetik različnih mlajših režiserjev in po fenomenu ansambelske energije, brookovskega pristopa do igre, kjer ne gre za sistem zvezdništva, ampak za igralski laboratorij, v katerem se posamezne bravurozne vloge povezujejo v močno celoto igralskega ansambla.

SMG si v svojih predstavah prizadeva tematizirati univerzalne paradokse civilizacije, njegov program temelji na problematizacijah novih časov in prostorov. Kot doslej bo SMG še naprej razvijalo kod nove gledališke prakse, novih vizualnih paradigem, novih pogledov na klasiko, moderno in postmoderno. V SMG vsi ustvarjalci "raziskujejo in razvijajo, tvegajo in kreirajo, da bi skozi svoje geste razvijali novega gledalca," piše na spletni strani gledališča.