Predmetov, ki so vključeni v dela razstave, v vsakdanjem življenju ne opazimo, piše kustos Miloš Bašin. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Predmetov, ki so vključeni v dela razstave, v vsakdanjem življenju ne opazimo, piše kustos Miloš Bašin. Foto: Mestna galerija Ljubljana

Umetnine Grudnove so spomini na preteklost, sedanjost in prihodnost, kjer naj bi vladal spomin na resnično otroštvo, katerega bistvo skozi življenje izginja. Razstava Tok tok, spet je na ogled v Bežigrajski galeriji 2. Grudnova večino svojih del ustvarja iz lahko dosegljivih, že uporabljenih predmetov in skrbno izbranih materialov, iz katerih sestavlja objekte z novo namembnostjo. Pri tem redko posega v njihovo osnovno obliko, je zapisal kustos Miloš Bašin.

Razstavo sestavljajo prag, podboja, svetlobna vrata, v katerih žari svetloba iz notranjega v zunanji prostor, liki, pravzaprav silhuete pravljičnih bitij, fotografije vhodov v bivanjske prostore z začasno zapuščenimi predmeti ali s predmeti, ki bodo za vedno odvrženi, ter gnezdo. Značilnost ustvarjanja umetnice je vseskozi enostavnost v smislu preglednosti in minimalističnosti oblik.

Aleksandra Saška Gruden s prefinjenim čutom za opazovanje sveta, ki ga želi pozitivno spremeniti z umetniškimi dejanji, je diplomirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Zadnji dve leti se ukvarja s performansom, poleg tega pa jo zanima klasični pristop k obliki in volumnu. Dela tudi kot kulturna kritičarka, asistentka za kiparstvo na Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani in programska vodja mariborskega festivala performansa, gledališča in plesa Performa.