Po letih propadanja so sliko, ki jo je Sternen ustvaril za razstavo slovenskega novinarstva na Ljubljanskem velesejmu leta 1937, le rešili. Delo je bilo pravzaprav osnutek za fresko in je služilo kot gledališka kulisa. Akademija želi restavrirano umetnino posoditi kateri od javnih ustanov, zaenkrat pa za Sternenovo delo še niso našli novega domovanja.
Matej Sternen velja za predstavnika slovenskega impresionizma, kamor se uvrščajo še Rihard Jakopič, Ivan Grohar in Matija Jama. Sternen se je po šolanju v Krškem in avstrijskem Gradcu vpisal na likovno šolo na Dunaju, pozneje pa je štiri leta preživel tudi na tamkajšnji umetnostni akademiji. Za impresionizem se je začel zanimati že med šolanjem v Gradcu, prva izvirna dela francoskih slikarjev pa je videl šele, ko je prišel na Dunaj.
Veliko časa je preživel v Münchnu, kjer je prijateljeval z Antonom Ažbetom vse do njegove smrti leta 1905. Spoprijateljil se je tudi z Jakopičem in Jamo. Sternen je poletja preživljal v Sloveniji, kjer je slikal v naravi, preiskušal pa se je tudi v slikanju fresk. Slovenski impresionizem je svoj vrhunec doživel v sredi prvega desetletja 20. stoletja. Njeni štirje glavni predstavniki so prevzeli tehniko slikanja francoskih impresionistov, posnemali pa so jih tudi pri izbiri barv.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje