Slika Edgarja Degasa je med viktorijanskimi Britanci povzročila veliko zgražanja. Foto:
Slika Edgarja Degasa je med viktorijanskimi Britanci povzročila veliko zgražanja. Foto:
Henri de Toulouse-Lautrec - upodabljal je prizorišča pariškega družabnega življenja.
Henri de Toulouse-Lautrec je bil eden prvih oblikovalcev oglasov. Foto: epa

Ena od vodilnih londonskih galerij bo oktobra na ogled postavila dela Edgarja Degasa, Henrija de Toulousa-Lautreca in Walterja Sickerta. Vsi trije so ustvarjali na prehodu z 19. v 20. stoletje, razstava pa naj bi pokazala ključne podobnosti in razlike med zadnjimi dihi impresionizma v Veliki Britaniji in Franciji.

Dama z alkoholom
Ob platnih velikih mojstrov bodo postavljena dela manj znanih slikarjev, ki pa prav tako ilustrirajo likovno življenje v Franciji in na Otoku konec 19. stoletja. Razstava se skuša dotakniti tudi odzivov, ki so jih dela francoskih impresionistov povzročila v zelo konzervativni viktorijanski družbi poznega 19. stoletja. Delo Edgarja Degasa - slikarju je na razstavi namenjeno osrednje mesto - Absint je namreč povzročilo huda zgražanja, saj naj ugledna dama ne bi imela kaj početi v družbi absinta in zanemarjenega moža.

Čeprav Britanci radi poudarjajo avtentičnost domačega slikarstva, pa bo del razstave posvečen delom domačih slikarjev, ki so odkrito priznali, da je na njihovo ustvarjanje močno vplivalo delo Edgarja Degasa.

Priljubljeni Henri de Toulouse-Lautrec
Drugače od Edgarja Degasa pa je bil Henri de Toulouse-Lautrec izredno priljubljena umetniška osebnost tudi v Veliki Britaniji. Prebivalce Londona je med letoma 1870 in 1910 zagrabila prava norija za francosko likovno umetnostjo. Eden od vrhuncev tega obdobja je bila tudi samostojna Toulouse-Lautrecova razstava - največja, kar jo je pripravil v svojem življenju. V času, ko še ni bilo televizije, so namreč Londončani kar hrepeneli po njegovih podobah radoživega pariškega družabnega življenja.

Razstava bo odprta od 5. oktobra pa do 15. januarja 2006.