Za ortodoksni infantilizem je značilna likovno, barvno in strukturno zelo izrazita fascinacija nad ljubeznijo, rojstvom, življenjem in smrtjo. Foto:
Za ortodoksni infantilizem je značilna likovno, barvno in strukturno zelo izrazita fascinacija nad ljubeznijo, rojstvom, življenjem in smrtjo. Foto:
Samo z razstavo opozarja na vodilno vlogo denarja v svetu.

V ljubljanski galeriji Kresija so odprli razstavo oziroma projekt Yes sir, I can boogie. Njihov stvaritelj se v delih odziva na svet, ki je postal nakupovalno središče. "Šef tega sveta je denar, ki posamezniku diktira, da pleše v ritmu, ki ga določa kapital," pravi Samo.

Razstavljenih je 12 del. Vsaka slika, ki jih je, kot je poudaril avtor, toliko kot apostolov, je otok zase, skupaj pa tvorijo celoto. Slike nimajo posebnega namena. "Moj namen ni vzgajati. Svet le opazujem, ob čemer ne opozarjam in ne pošiljam sporočil. Misel, da nas svet zastruplja, sem v svoji glavi recikliral in jo spravil v umetniško obliko," je pojasnil.

Tokrat je za spremembo uporabil fluorescentne barve. Po njegovih besedah je to za slikarstvo sicer nenavadno, ker so te barve kičaste. "A v tem primeru gre tudi za kičasto temo."

Od književnosti do slikarstva
Samo se je rodil leta 1962 v Trbovljah. Leta 1989 je na Filozofski fakulteti v Ljubljani diplomiral iz primerjalne književnosti in sociologije kulture. Sodeloval je na več skupinskih razstavah, večkrat pa je razstavljal tudi samostojno. Je utemeljitelj nove smeri v slovenski likovni umetnosti - ortodoksnega infantilizma, je o njem zapisal likovni kritik Sarival Sosič.

V ortodoksni infantilizem se uvrščajo tista likovna dela, katerih govorica je sproščena in humorna, čeprav na gledalca učinkujejo resno. Za takšno ustvarjanje je značilna likovno, barvno in strukturno zelo izrazita fascinacija nad ljubeznijo, rojstvom, življenjem in smrtjo.