Jaka Babnik: Zagreb, iz serije Holy Land. Foto: Jaka Babnik/Galerija Photon
Jaka Babnik: Zagreb, iz serije Holy Land. Foto: Jaka Babnik/Galerija Photon
Jaka Babnik
Jaka Babnik je pri ustvarjanju svoje nove fotografske serije obiskal prostore, ki so v prejšnjih treh desetletjih in pol gostili papežev obisk, in se posvetil zbiranju in analiziranju promocijske ikonografije tovrstnih dogodkov. Foto: MMC / Roman Šipič

Nastalo je novo celostno delo Holy Land, ki bo od danes do 17. februarja na ogled v ljubljanskem Centru za sodobno fotografijo Photon. Fotograf, ki v svojem delu vizualno analizira družbene probleme, se je tokrat osredotočil na papeža, saj je ta od konca sedemdesetih let 20. stoletja v očeh množičnih medijev in posledično javnosti postal ena osrednjih svetovnih javnih osebnosti z velikim političnim vplivom.

V ta namen je Babnik obiskal in dokumentiral številne prostore, ki so v minulih treh desetletjih in pol gostili njegov obisk. V svoji izvorni funkciji so ti prostori opusteli, nova kontekstualizacija pa ga opremi s spominskim podobjem skrajno obljudenih in s politično konotacijo prežetih dogodkov. S pogledi v te prostore Babnik odpira vprašanja o vlogi papeške države pri velikih ideoloških in političnih prelomih v svetu v preteklih desetletjih in o privzemanju skrajno populističnih propagandnih taktik, ki so iz vsakega papeževega premika in dogodka ustvarile spektakel svetovnih razsežnosti.


Leta 2014 je Jaka Babnik predstavljal fotografski niz Jebodrom. Kaj nam je tedaj povedal o svojem delu, lahko preberete tukaj.


Jaka Babnik
(1979) je zaključil študij sociologije in zgodovine na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Od leta 1996 deluje kot samostojni umetnik, fotograf, snemalec in filmar, ki je posnel številne fotografske serije in filme o slovenski rolkarski sceni. V obdobju 1998-2006 je bil urednik pri slovensko-hrvaški reviji Pendrek, nato je med letoma 2006 in 2009 urejal revijo Kontejner. Leta 2006 je posnel glasbeni dokumentarni film Listen to Srečna mladina.

Na fotografskem prizorišču se je uveljavil s projekti, kot so Art of Asphalt (skupaj s Sergejem Vutučem) in fotografskimi nizi, kot sta We Are Dogs (2007-2010) in Jebodrom (2014). Zadnjih pet let z Boštjanom Pavletičem vodi neodvisno fotografsko založbo Rostfrei Publishing.