Začetna dokumentarna dela Kos razvija proti vse bolj abstraktnim, minimalističnim fotografijam z izrazito grafičnim, likovnim izrazom. Foto: Cankarjev dom
Začetna dokumentarna dela Kos razvija proti vse bolj abstraktnim, minimalističnim fotografijam z izrazito grafičnim, likovnim izrazom. Foto: Cankarjev dom
Za serijo fotografij betona je Kos prejel listino primavera, ki jo podeljuje Društvo likovnih umetnikov Maribor. Foto: Cankarjev dom

Kos je za serijo fotografij betona prejel listino primavera, ki jo podeljuje Društvo likovnih umetnikov Maribor, tokrat se serija predstavlja v Mali galeriji v Cankarjevem domu, na ogled pa bo do 14. marca. Kot je o projektu zapisala Tanja Cigoj, je "groba materialnost betona na fotografijah Saša Kosa skozi oplemeniteno bivanje in pojavnost detajla prefinjeno zastrta". "Z rahločutnim posluhom za teksturo, za taktilno, pa je fotografija pripeljana in povrnjena do svojih izhodišč ter hkrati nadgrajena z osebnim do stopnje, s katere se 'zaznano' in 'upodobljeno' dopolnjujeta v harmonijo sobivanj."

Beton skozi proces spreminjanja preoblikuje svoje prvotno stanje, pri čemer je pogosto navzoč tudi človek. Vendar pa so bili vzorci, ki se ob naravnih premenah zarišejo na betonski površini, tisti, ki so zanimali avtorja in ga pritegnili z dvoršenostjo, ki je nepozorno oko navadno ne zazna. Avtor je z magičnostjo, ki jo je zaznal v običajnem in vsakdanjem, detajl osamil in mu tako nadel plašč posebnega in izjemnega. Te nove podobe običajno prezrtih stvari so skozi ponovitve in variacije prerasle v nekakšne matrice, predvsem zato, ker je objekt na fotografijah izžariščen iz predmetnega, izvzet iz stvarnega v trenutku, ko je ranljivo očiščen celote, ki ji pripada.