Kot je ob razstavi zapisala likovna kritičarka Petja Grafenauer, so Imena sodobnega slovenskega slikarstva na prvi pogled videti kot podobne nacionalne predstavitve. Vendar je to v resnici avtorska razstava, pri kateri Pregl namenoma ni ničesar postavil na pravo mesto: nenavadni so način izbora, razstavišče in ne nazadnje upodobitev imen namesto slik imenovanih avtorjev. Odprtje razstavev bo v torek, 17. marca.
Kakšne silnice se skrivajo za izbori?
Pregl je svoja dela že večkrat predstavil v večjih galerijah in razstaviščih po Sloveniji, bil umeščen v preglede in izbore ter je precej razstavljal v tujini. Pri raznih preglednih razstavah doma in v tujini se mu je vedno zastavljalo vprašanje, kako so se za dani izbor odločili. V ozadju je namreč vedno mehanizem, ki je pri londonski galeriji Saatchi, kjer je pomemben predvsem finančni interes, drugačen kot nekje, kjer je v ozadju nacionalni interes, opozarja. Vsi tovrstni izbori so takšni, da bi jim težko rekli, da so objektivni, pa čeprav se kot takšni kažejo.
Katera so relevantna imena slovenskega slikarstva?
Sam je lani več slovenskim kustosom poslal vprašanje, koga bi uvrstili v izbor, če bi delali pregledno razstavo sodobnega slovenskega slikarstva. Prejel je 18 odgovorov, nekateri pa se na njegovo vprašanje niso odzvali. Tisti, ki so odgovorili, so našteli 121 slikark in slikarjev. Na seznam izbranih avtorjev so se v nadaljevanju uvrstili tisti, ki so dobili več kot štiri glasove. Kot je dejal umetnik, je izbor opravil po demokratičnem načelu, ki pa ni nujno pravi, je samo ena izmed možnosti. Tako je odločila večina, lahko pa bi bil morda boljši izbor samo enega posameznika, ki se spozna na slikarstvo.
S tem, ko bo slike najprej predstavil na svojem domu, želi še boj pritegniti gledalčevo pozornost. Gledalec bo vstopil v neki intimni prostor, ki ni tako nevtralen, kot je galerijski, je dejal.
Od doma selitev v galerijo
Razstava bo v umetnikovem stanovanju na ogled še 18. in 19. ter 24., 25., 26. in 27. marca, vse dni med 17. in 19. uro. Nato bo postavljena še v studio UGM, kjer jo bodo odprli 24. aprila. Tam namerava umetnik slike dopolniti z dokumentarnim fotografskim gradivom, ki bo nastalo ob postavitvi na njegovem domu.
Arjan Pregl se je leta 1973 rodil v Ljubljani. Na tamkajšnji Akademiji za likovno umetnost je diplomiral leta 1998. Tri leta kasneje je magistriral, zadnji semester svojega magistrskega študija slikarstva pa je obiskoval na ameriški IUP Indiana Univerzi v Pensilvaniji. Nato je v Ljubljani končal še magistrski študij grafike. Ukvarja se s slikarstvom, grafiko, ilustracijami in oblikovanjem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje