Na razstavi Nove pridobitve v zbirki MGLC 2013–2015, ki bo odprta do 14. februarja, bodo predstavili novosti v zbirki grafik in zbirki knjige umetnika.
Za center, ki ima status posebnega muzeja za umetnost tiska od 20. stoletja, je bilo še zlasti uspešno leto 2014, ko je z dvema večjima donacijama in nekaj odkupi pridobil 228 umetniških del.
Dve veliki donaciji slovenskih umetnikov
Prva je donacija celotnega grafičnega opusa, risb in akvarelov avtorice Zdenke Golob, nastalih med letoma 1969 in 1998. Obsega 105 predmetov, ki jih je umetnica z izjemo treh oljnih slik podarila muzeju v trajno last. Za donacijo se je umetnica, ki je leta 1979 prejela nagrado Prešernovega sklada, odločila po pregledni razstavi v MGLC-ju februarja 2014. V nasprotju z drugimi avtorji njene generacije je grafiko večinoma ustvarjala v ciklih, kar omogoča sledenje njenemu umetniškemu razvoju. Iz abstraktne znakovne likovne govorice v zgodnjih ciklih je umetnica prešla na groteskno, v zadnjih delih pa v zelo stilizirano figuro, je ob razstavi zapisala kustosinja Breda Škrjanec.
V drugi donaciji je 35 barvnih sitotiskov Danila Jejčiča, nastalih med letoma 1996 in 2002. S temi deli eden vidnejših primorskih grafikov dopolnjuje donacijo 65 barvnih sitotiskov iz leta 2004. Umetnik je že več kot štiri desetletja zvest slogovni usmeritvi h geometrijski abstrakciji, ki ga je v 70. letih približala skupini neokonstruktivistov.
Kontroverzni kronist časa
Pomembna pridobitev za MGLC v letu 2014 je devet grafičnih listov japonskega grafika Kosukeja Kimure, ki so nastali med letoma 1971 in 1973, odkupljeni pa so bili iz zasebne zbirke. V sedemdesetih letih 20. stoletja je bil Kimura eden najkontroverznejših predstavnikov umetnosti na Japonskem, v delih pa obravnava teme, vezane na družbo in okolje. V Osaki rojeni umetnik je na 9. mednarodnem grafičnem bienalu v Ljubljani leta 1971 prejel veliko premijo za grafike, narejene v kombinirani tehniki sitotiska in litografije ob uporabi fotografije.
Prva moderna knjiga Edwarda Rusche, ki so jo zavrnili v knjižnici, ker ni ustrezala knjižni konvenciji
Od načrtovanih odkupov "klasičnih" del iz 60. in 70. let 20. stoletja za zbirko umetniških publikacij je muzeju uspelo pridobiti deli umetnika Edwarda Rusche, najbolj referenčnega avtorja za knjigo umetnika, ki ga povezujemo s pop artom. Njegova prva knjiga Šestindvajset bencinskih črpalk velja za prvo moderno knjigo umetnika, izdal jo je v samozaložbi, ko jo je poslal v Kongresno knjižnico, ki zbira in hrani vse publikacije, natisnjene v ZDA, pa so mu jo vrnili, saj ni ustrezala takratni knjižni konvenciji. V eno izmed prelomnih knjig umetnikov serijske proizvodnje 60. let 20. stoletja sodi tudi Ruschova knjiga Nekaj stanovanj v Los Angelesu, v kateri suhoparno dokumentira banalnost in standardizacijo urbane krajine Los Angelesa.
Med umetniškimi publikacijami je tudi knjiga umetnika Walkbook, mesto po Facebooku, ki je nastala po umetniški rezidenci španske umetnice Elie Torrecilla v Ljubljani in na 14 listih ponazarja po en dan umetničinega raziskovanja Ljubljane ter njej zanimivih predmetov ali situacij.
Leta 2014 je muzej odkupil tudi umetniške publikacije, ki so nastale med letoma 1975 in 2003: pet knjig umetnika, dve skicirki in CD-plošček slovenske umetnice Vesne Črnivec. V muzeju pa omenjajo še akvatinto Zorana Mušiča iz serije Istrska zemlja iz leta 1959 ter 65 del iz koprodukcije s slovenskimi umetniki, kot so Vuk Čosić, Berko, Janez Janša, Mina Fina in Svetlana Jakimovska Rodić.
Zbirka je začela nastajati v povezavi z ljubljanskim grafičnim bienalom
Zbirka MGLC-ja je ena največjih zbirk grafik in avtorskih publikacij slovenskih in mednarodnih ustvarjalcev v slovenskem prostoru. V njej se nahajajo umetniška grafika, umetniške publikacije ter dela na papirju od druge polovice 20. stoletja, vse tiste oblike in žanri, ki jih je mogoče reproducirati, izdajati ali objavljati.
Začela se je oblikovati po drugi svetovni vojni in je nastajala v tesni povezavi z ljubljanskim grafičnim bienalom ter njegovo neformalno mrežo umetnic in umetnikov, kustosov in umetnostnih institucij. Zaradi zadnjega jo večinoma sestavljajo listi, ki so bili poslani na njegove izbore.
"Drugi viden in pomemben segment zbirke so umetniške publikacije; zbiramo jih od leta 2001 in obsegajo tretjino korpusa. Večinoma gre za knjige umetnika, knjige objekta, avtorsko efemero in umetniške arhive, kot sta arhiv skupine FV in arhiv Državica Ptičjestrašilna avtorice Milene Kosec," je o zbirki zapisala kustosinja Breda Škrjanec.
Predmete pridobivajo z odkupi in darili pa tudi z lastno produkcijo v grafičnih ateljejih. Zbirka trenutno šteje 10.974 predmetov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje