Interaktivna skulptura Mitrije Polone Demšar je posebno kiparsko ozvočenje vrta, ki vpliva na gledalčeva čutila ne le preko viizualnega, ampak tudi preko taktilnega in zvočnega efekta, kot je v katalogu zapisala likovna kritičarka Barbara Sterle Vurnik. Keramične zvonove, viseče na vejah dreves, morajo obiskovalci aktivirati, da zazvenijo. Foto: Katalog razstave
Interaktivna skulptura Mitrije Polone Demšar je posebno kiparsko ozvočenje vrta, ki vpliva na gledalčeva čutila ne le preko viizualnega, ampak tudi preko taktilnega in zvočnega efekta, kot je v katalogu zapisala likovna kritičarka Barbara Sterle Vurnik. Keramične zvonove, viseče na vejah dreves, morajo obiskovalci aktivirati, da zazvenijo. Foto: Katalog razstave

Šele tako bodo zvonovi interaktivne skulpture, poimenovane Mitrije, zazveneli. Demšarjeva se poslužuje svojevrstnega kiparskega ozvočenja vrta, kar celoti daje večplastno dinamiko, ki vpliva na gledalčeva čutila ne le prek vizualnega, ampak tudi prek taktilnega in zvočnega efekta, je zapisala likovna kritičarka Barbara Sterle Vurnik.

Keramika kot kiparski fetiš

Kiparski svet Demšarjeve se razpenja skozi raznolike izrazne medije, od stekla do brona in kamna, prav posebno mesto pa ima keramika. Umetnica jo pogosto obravnava skorajda kot neke vrste kiparski fetiš, saj ji omogoča avtentičen odnos s snovjo. Njena gnetljiva telesnost, preden preide trdno formo, namreč velja, kot pojasnjuje likovna kritičarka, za najbolj neposredno polje kiparskega jezika in je zato najbolj izviren izraz umetnikove govorice.
Objekti v odnosu s prostorom
Demšarjeva, ki se medija keramike v kontekstu prostorske postavitve ne loteva prvič, je tokrat želela niz oblik, ki so pravzaprav zvonovi različnih velikosti, razprostreti tam, kjer jih človek sicer najmanj pričakuje. V glinenih gmotah je prepoznala formo narobe obrnjene posode, asociacija na zvon pa je posledično vodila v zvonaste oblike, ki so omogočile prenos keramike v nov kontekst.
Vez med svetovi
V primeru avtoričine postavitve bi po besedah Sterle Vurnikove še najlažje razumeli, da zvon s položajem kemblja namiguje na vse, kar je obešeno med zemljo in nebom ter s tem vzpostavlja vez med obojim skupaj z podzemskim svetom. Zvok, ki ga lahko obiskovalec z njim proizvede, pa mu omogoča, da to spoznanje doživi ne le prek vidne, ampak tudi prek slušne zaznave.
Polona Demšar se je rodila leta 1979 v Ljubljani. Leta 2003 je iz kiparstva diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje pri prof. Luju Vodopivcu in dr. Levu Kreftu, magistrirala pa iz unikatnega oblikovanja stekla pri mentorici Tanji Pak. Živi in ustvarja na Sv. Trojici. Je članica društva ZDSLU, društva Visart ter Sekcije za keramiko na ZDSLU. Razstava v sklopu cikla Štirje letni časi, Jesen 2011, ki jo bodo odprli danes ob 18. uri, bo na ogled do 29. oktobra.