Umetnica povezuje različne reze na rdeče prežarjenih, ulitih steklenih, opekastih formah, ki se v nadaljevanju podvajajo s fotografskimi aplikacijami multipliciranih rok ter vtetoviranih številk na čistih površinah prosojnih opek. Foto: Galerija Photon
Umetnica povezuje različne reze na rdeče prežarjenih, ulitih steklenih, opekastih formah, ki se v nadaljevanju podvajajo s fotografskimi aplikacijami multipliciranih rok ter vtetoviranih številk na čistih površinah prosojnih opek. Foto: Galerija Photon
Polona Demšar: 16432
Projekt 16432 problematizira odnos sodobne družbe do prevečkrat prezrtih vojnih internirancev in njihovega izginjanja. Foto: Galerija Photon

Projekt 16432 je na ogled v galeriji Photon - Centru za sodobno fotografijo na Križevniški 10 v Ljubljani.
16432, ena izmed številk, ki so jih za večno vtetovirali na roke taboriščnikov, prav tako, kot so to storili umetničini babici. Nekako je bilo ravno slovo babice, ene zadnjih slovenskih internirank, ki so preživele Auschwitz, povod za nastanek tega umetniškega dela. Tudi tokrat torej, ugotavlja Miha Colner, izhaja Polona Demšar iz povsem osebne perspektive, ki jo skozi poetično zastavljene umetniške interpretacije uvaja v svoje kontinuirano ustvarjanje.
Instalacija kot vez posameznih fragmentov trpljenja do širšega kroga ljudi
V svojem delu umetnica intuitivno pristopa do pojma minljivosti življenja, ki ima v najbolj skrajnih položajih, kakršna je vojna, še toliko nižjo ceno. Kot piše likovni kritik Aleksander Bassin, je izhodiščna zasnova instalacije 16432 dokumentarni zapis, nastal v osebnem odnosu do sorodniške osebe, se pravi zgaranih, izmučenih rok z zaporedno številko, ki so jo internirancem za vse večne čase vtetovirali na levico. "Rdeča nit se tako v formalnem kot vsebinskem smislu umetničinega večmedijskega projekta udejanja tudi z neposrednim aktivnim uvajanjem dodatnega svetlobnega elementa, ki projekt osmišlja z dramatičnim tolmačenjem izhodiščne zamisli," še piše Bassin.
Vprašanja, ki si jih Demšarjeva zastavlja, izpoveduje z inovativnim spajanjem različnih medijev, kot so kiparstvo, fotografija in uporaba stekla. Odprtje razstave bosta pospremila javno vodstvo in pogovor z avtorico, razstava pa bo odprla tudi širšo debato. Avtorica sodeluje z Muzejem internirancev na gradu Brestanica, kamor bo v letu 2011 tudi prenesena izvorna postavitev, ki bo tudi nadgrajena.
Leta 1979 rojena Ljubljančanka je končala Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo, smer fotografija, nato pa se vpisala na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje – smer kiparstvo. Diplomirala je leta 2003 pri profesorju Luju Vodopivcu in Levu Kreftu, podiplomski študij pa posvetila oblikovanju stekla na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer ga je pri mentorici Tanji Pak leta 2007 tudi končala. Polona Demšar, članica društva ZDSLU, društva Visart ter Sekcije za keramiko na ZDSLU-ju, živi in dela na Sv. Trojici in v Ljubljani.