Na portretu je prepoznaven da Vincijev slog, predvsem v rokah in na obrazu Marije Magdalene. Foto: Wikipedia
Na portretu je prepoznaven da Vincijev slog, predvsem v rokah in na obrazu Marije Magdalene. Foto: Wikipedia

To je rekordni znesek za delo umetnika, čigar pravo ime je bilo Gian Giacomo Caprotti in ki je z da Vincijem sodeloval 25 let.

Olje na platnu je po oceni umetnostnih zgodovinarjev eno redkih, ki jih je naslikal Salai, da Vincijev najbližji sodelavec. Slika je ustvarjena v slogu, ki odraža tesno povezanost z da Vincijevo tehniko.

Dražba je 18. novembra potekala za zaprtimi vrati, končni znesek za sliko pa je bil 1.745.000 evrov, kar je svetovni dražbeni rekord za umetnika.

"Vražiček" in umetnikova desna roka
Gian Giacomo Caprotti je v da Vincijevo delavnico vstopil na praznik sv. Marije Magdalene, 22. julija 1490, ko je štel rosnih deset let. Točni datum je dokumentiral da Vinci sam na robu rokopisa Manuscript C, ki ga hrani Institut de France. Ob mojstru je ostal več kot 25 let in ga spremljal na vseh njegovih potovanjih.

Kot "tat, lažnivec, trmoglavec in lakomnež" ter krivec za veliko nespametnih dejanj je Gian Giacomo Caprotti dobil ime Salai, ki pomeni "vražiček". Da Vinci mu je vragolije vedno odpustil z določeno mero očetovske potrpežljivosti. Salai se je prelevil v pomočnika v delavnici, model, skrbnika denarja, agenta in ljubimca, svoje življenje pa je preživel ob da Vinciju in zanj opravljal različna dela, ne da bi se odpovedal nazivu vajenca ter pozneje umetnika. Za učitelja je bil imenovan leta 1515.

Sorodna novica Kdo je bil "vražiček", ki mu je zaupal da Vinci?

V letih s slovitim umetnikom se je Salai naučil asimilirati njegovo izvrstno tehniko bolje kot kdor koli drug. Postal je eden najvplivnejših popularizatorjev da Vincijevega modela, kar je dosegel z izdelavo kopij in variacij da Vincijevih mojstrovin. Ustvarjal je tudi lastna umetniška dela, ki so odražala nauke njegovega mojstra, le-te pa je interpretiral z določeno avtonomijo.

Spokornica Magdalena po navedbah spletnega portala Art Daily priča o umetnikovem privilegiranem odnosu z mojstrom italijanske renesanse. Na portretu je prepoznaven da Vincijev slog, predvsem v rokah in na obrazu Marije Magdalene.