Shulman se je prvenstveno posvečal fotografiranju kalifornijskih stavb, ki jih je 'uokviril' z griči, rastlinjem in morjem. V njegovih delih začutimo vedno neko človečnost, celo takrat, ko človeška figura na fotografiji sploh ni prisotna. Foto:
Shulman se je prvenstveno posvečal fotografiranju kalifornijskih stavb, ki jih je 'uokviril' z griči, rastlinjem in morjem. V njegovih delih začutimo vedno neko človečnost, celo takrat, ko človeška figura na fotografiji sploh ni prisotna. Foto:
Julius Shulman
Shulmanova fotografija je ponesla kalifornijski modernizem po vsem svetu. Tukaj vidimo njegovo najbolj znano delo, na kateri je ujel stavbo arhitekta Pierra Koeniga. Foto: Julius Shulman

Svet je nase opozoril predvsem s fotografijami kalifornijske modernistične arhitekture.
"Bil je največji arhitekturni fotograf vseh časov," je o Shulmanu povedal galerist Craig Krull. Po mnenju Krulla, ki je s fotografom sodeloval 20 let, mu je uspelo arhitekturno fotografijo povzdigniti v samostojno umetnost.

Shulmanova najbolj znana podoba je verjetno fotografija Case Study House No. 22 iz leta 1960. Gre za črno-belo fotografijo hiše, ki jo je v Hollywood Hills postavil arhitekt Pierre Koenig. V objektiv je ujel ženski, ki sedita v zastekljeni hiši, dvignjeni nad v noči razsvetljenim Los Angelesu.

Njegove že kultne podobe arhitektur Franka Lloyda Wrighta, Pierra Koeniga, Charlesa Eamesa in dobrega prijatelja Richarda Neutra so doživele ničkoliko reprodukcij in ljubitelji arhitekture so marsikatero stavbo spoznavali prav skozi Shulmanov objektiv.

Posluh za arhitekturo in duh časa
Njegove fotografije prepletajo razumevanje bistva same stavbe in njeno umestitev v okolje.
Premišljene kompozicije ne izpovedujejo le arhitekturnih idej stavb, ampak tudi vizijo celotnega časa, v katerem so te nastale.

Leta 1995 je bogat fotografov arhiv z 260.000 deli kupil The Getty Centre, Shulman pa se je v sodelovanju z Juergenom Nogaiem posvetil snovanju še ene fotografske zbirke.
"Samega sebe morda ni imel za umetnika, a o njegovem delu so pisali v vseh najpomembnejših umetniški revijah," je po navedbah BBC-ja po Shulmanovi smrti še povedal Krull.

Uspešno ujet optimizem modernizma
Nekdanji fotografov zastopnik je prepričan, da je uspelo Shulmanu zajeti bistvo modernizma. Sam vidi značaj tega v optimističnem duhu, prepričanju, da prihodnost veliko prinaša in da bo tehnologija civilizacijo izpopolnila. "Juliusu je uspelo sijajno prenesti bistvo tega optimizma."

Julius Shulman se je rodil leta 1919 v Brooklynu, New York pa zapustil pri 10 letih, ko se je njegova družina preselila v Los Angeles. Po končanem šolanju mu je fotografiranje različnih motivov prinašalo nekaj zaslužka, s fotografijo mostu pa je zmagal na državnem tekmovanju. Leta 1936 se je sestal z arhitektom Richardom Neutrom, srečanje pa je pomenilo začetek uspešne sedem desetletij dolge kariere.