Obleko svetovno znane balerine so restavrirali v Londonskem muzeju, od koder so sporočili, da je omenjena obleka "resnično izjemen kos iz njihovega arhiva", navaja BBC. Dodali so, da manj kot štiri minute trajajoči solo Umirajoči labod velja za mejnik v zgodovini baleta. Ana Pavlova je ta solo izvedla ob številnih priložnostih v Londonu v 20. letih preteklega stoletja in londonsko občinstvo ga je izjemno vzljubilo.
Obleka, izdelana iz več slojev tila, želatinskih bleščic, gosjega perja in svile, je izjemno občutljiva, zato v muzeju običajno ni razstavljena. Restavratorka za tekstil Emily Austin je potrebovala več kot 100 ur, da ji je vrnila njen prvotni sijaj.
Usodnost baleta Trnuljčica
Ana Pavlova se je rodila leta 1881 v Sankt Peterburgu v Rusiji, kjer je živela z materjo. Življenje se ji je spremenilo na deveti rojstni dan, ko jo je mati za darilo odpeljala na baletno predstavo Trnuljčica. Pri enajstih se je vpisala v baletno šolo, kjer jo je treniral Enrico Cecchetti, že pri petnajstih je najprej v skupini Sergeja Djagileva, nato pa samostojno preplesala praktično ves svet.
V zahodnoevropskih deželah je med drugim gostovala v letih 1907 in 1909, ko je bil njen soplesalec tudi Vaclav Nižinski. Leta 1913 je zapustila cesarski balet in se nikoli več ni vrnila v Rusijo, temveč je ustanovila svojo plesno skupino in z njo potovala po svetovnih odrih.
"Pripravite moj kostum laboda."
Pavlova še zmeraj velja za najboljšo baletko vseh časov, na vrhu pa ji družbo dela Nižinski. Posebej zanjo je Mihail Fokin ustvaril Umirajočega laboda, vlogo, po kateri bo za zmeraj poznana. Umrla je leta 1931 v Londonu za posledicami pljučnice tri dni po nastopu v Parizu, pri katerem je vztrajala, da bo plesala, namesto da bi se odločila za počitek in obisk zdravnika. Umrla je po tem, ko je izgovorila svoje zadnje besede: "Pripravite moj kostum laboda."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje