Umetnica Louise Bourgeois je bila verjetno najbolj znana po velikanskih skulpturah dolgonogih pajkov, poimenovanih Maman, ki jih je ustvarila v zadnjih ducat letih svoje kariere. Pajki so bili razstavljeni v londonski galeriji Tate Modern in tudi na drugih koncih sveta, med drugim v Parizu in pred Guggenheimom v Bilbau. Foto: EPA
Umetnica Louise Bourgeois je bila verjetno najbolj znana po velikanskih skulpturah dolgonogih pajkov, poimenovanih Maman, ki jih je ustvarila v zadnjih ducat letih svoje kariere. Pajki so bili razstavljeni v londonski galeriji Tate Modern in tudi na drugih koncih sveta, med drugim v Parizu in pred Guggenheimom v Bilbau. Foto: EPA

Maman, delo francoske umetnice Louise Bourgeois, je bilo v dvorani Turbine nazadnje razstavljeno leta 2000. Čeprav je Maman na prvi pogled videti kot prikazen iz arahnofobove nočne more, pa je to v resnici poklon umetničini materi, ki je delala kot tkalka v tekstilni tovarni.

Sloka, vitka figura iz jekla uteleša tudi temo ranljivosti in materinske skrbi (pajkovka pod telesom nosi jajčeca iz marmorja), obenem pa gledalca navdaja s strahospoštovanjem.

Skulptura Louise Bourgeois bo izhodiščna točka priložnostne poti skozi muzej, ki bo obiskovalca peljala mimo 25 ključnih del, med katerimi so tudi priljubljena dela, na primer Seagram Murals Marka Rothka in Mala nočna glasba Dorothee Tanning. Med sodobnimi deli te postavitve bo potopitvena instalacija Nalini Malani, beninski konceptualni umetnik Meschac Gaba pa bo ponudil branje kart tarota v živo.

Kraljica Elizabeta II. je galerijo Tate Modern inavgurirala maja 2000; prostore je dobila v novogradnji arhitekturnega biroja Herzog and de Meuron, ki je preoblikoval odsluženo elektrarno na bregu reke Temze, nasproti katedrale sv. Pavla. Foto: Reuters
Kraljica Elizabeta II. je galerijo Tate Modern inavgurirala maja 2000; prostore je dobila v novogradnji arhitekturnega biroja Herzog and de Meuron, ki je preoblikoval odsluženo elektrarno na bregu reke Temze, nasproti katedrale sv. Pavla. Foto: Reuters

Poleg te poti bodo v muzeju Tate Modern pripravili dve komplementarni razstavi, ki bosta preizpraševali idejo umetnosti kot prizme za opazovanje bliskovito spreminjajočega se sveta. Razstava Gathering Around bo v ospredje postavila okoljsko krizo in ekološke krivice, postavitev A Year in Art: 2050 pa bo dokumentirala futuristično umetnost ter predstavila vse, od italijanskega futurizma do novodobne digitalne umetnosti.

Muzej za jubilejno leto obljublja tudi celo vrsto performansov, gostovanj, delavnic in okroglih miz; najbolj živahno bo za jubilejni konec tedna, med 9. in 12. majem. "Naš rojstnodnevni konec tedna bo sijajna priložnost, da vidite, v čem blestimo, in dobite na pokušino vse, kar pripravljamo v prihodnje," je obljubila direktorica Karin Hindsbo.