Izbran je bil soglasno, tudi odzivi na njegov prihod so dobri.
Spoprijeti se bo moral z dokončno razrešitvijo antisemitske afere na Documenti, ki je ena najpomembnejših razstav sodobne umetnosti na svetu in poteka le vsakih pet let. Kritike je bila deležna obsežna stenska poslikava indonezijskega podtalnega kolektiva Taring Padi. V odstop pa je bil pred tem prisiljen že predsednik Documenta foruma Jörg Sperling.
Strokovnjak za upravo, ki "zelo dobro pozna znamenito kasselsko razstavo"
Mandat Farenholtza je za zdaj omejen do 30. septembra, navaja nemška tiskovna agencija DPA. Novi v. d. je leta 1954 rojeni strokovnjak za upravo, ki "zelo dobro pozna znamenito kasselsko razstavo". Med letoma 1989 in 1993 je bil generalni direktor Documente 9, ko je bil umetniški vodja Jan Hoet. Bil je tudi član nadzornega odbora Documente.
Kasselski umetnostni zgodovinar in poznavalec Documente Harald Kimpel je prihod Farenholtza na čelo Documente pospremil z besedami, da gre za zelo pogumno odločitev in da je sprejel zelo zapleteno nalogo. "Poleg vsakodnevnih poslov se bo moral učinkovito spopasti z razpravo o antisemitizmu in na koncu tudi pokazati pozitiven splošni rezultat," je povedal.
Nemška ministrica za kulturo Claudia Roth misli, da je Documenta s Farenholtzem kot vršilcem dolžnosti generalnega direktorja dobila izkušenega kulturnega menedžerja. Že ob začetku afere je ministrica pozvala k večjemu vplivu nemške vlade na Documento. Vlada se je sicer leta 2018 umaknila, a Documento še vedno finančno podpira v vrednosti 3,5 milijona evrov. Ministrica je to pred kratkim označila kot "hudo napako".
Pozitivno so se odzvali tudi v Documenta forumu, ki je nekakšen krog podpornikov razstave svetovne umetnosti. Farenholtz je kot nekdanji član dobrodošel v Kasslu, je sporočil upravni odbor. Član omenjenega foruma je postal leta 1989 in se je zavzemal predvsem za podporo kasselskemu muzeju Fridericianum, ki je eden najstarejših evropskih muzejev, ter za uvedbo mednarodnega članstva v forumu.
Očitki zaradi kulturnega bojkota Izraela
Tokratno postavitev je kuriral indonezijski kolektiv Ruangrupa, prvi očitki na račun kolektiva so prišli v javnost, ko jih je na anonimnem blogu kritiziralo zavezništvo proti antisemitizmu. To je v svojem zapisu opozorilo, da je kuratorski kolektiv naravnan antisemitsko in da njegovi člani podpirajo kulturni bojkot Izraela.
Ob samem začetku Documente pred mesecem dni je prvotno najbolj razburila predstavitev palestinske skupine The Question of Funding, ki je sprožila razpravo o antisemitizmu. Član skupine Mohamed Al Havajri je namreč v svoji seriji Guernica Gaza združil podobe napadov izraelske vojske na palestinsko ozemlje s klasičnimi motivi Jeana-Françoisa Milleta, Eugena Delacroixa, Marca Chagalla in Vincenta van Gogha. Naslov serije se nanaša na slavno delo Guernica Pabla Picassa, ki jo je ta ustvaril kot odgovor na nacistično uničenje španskega mesta Guernica.
Kmalu zatem pa je javnost postala pozorna tudi na delo z antisemitskimi podobami. Po zgolj nekaj dneh so tako z razstave odstranili veliko umetnino indonezijskega kolektiva Taring Padi, ki je sprva ostala neopažena, vse dokler se nanjo niso zgrnili očitki antisemitizma. Na stvaritvi, naslovljeni Ljudska pravičnost, je med drugim upodobljen vojak s prašičjim obrazom, ovit v šal z Davidovo zvezdo in s čelado na glavi z izpisanim imenom izraelske obveščevalne službe Mosad.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje