Že ob lanski izdaji sejma ARCOmadrid so v New York Timesu zapisali, da se zaradi priliva bogatih zbirateljev iz Latinske Amerike madridski sejem postopoma spreminja v
Že ob lanski izdaji sejma ARCOmadrid so v New York Timesu zapisali, da se zaradi priliva bogatih zbirateljev iz Latinske Amerike madridski sejem postopoma spreminja v "evropski Miami" zbirateljskega sveta. Foto: Galerija P74
Milena Usenik, Passat, 1975. Foto: Galerija P74
Milena Usenik, Passat, 1975. Foto: Galerija P74

Galerija P74 je edina slovenska galerija, ki sodeluje na sejmu ARCOmadrid že od leta 2014. Sejem se uvršča med največje in najpomembnejše evropske sejme sodobne umetnosti, predstavlja mesto srečevanja in izmenjave med Evropo in Južno Ameriko.

Milena Usenik je ena vidnejših sodobnih slovenskih umetnic. Kot so zapisali v Galeriji P74, je pred slabim desetletjem prvič na enem mestu zbrala večino svojih slikarskih del iz 70. let preteklega stoletja, hibridov, ki inovativno združujejo elemente poparta in oparta. V teh delih izraža kritičen odnos do vsakdanjika sodobne potrošniške družbe. V tem okviru je še posebej poudarila problematiko uporabe ženskega telesa kot objekta želje v množičnih medijih in popularni kulturi. V kasnejših desetletjih njenega ustvarjanja je mogoče slediti različnim ciklusom in podobam, ki utelešajo različne načine gledanja.

Umetnica, rojena leta 1934 na Blokah, je slikarstvo študirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1965 pri profesorju Maksimu Sedeju diplomirala in nato leta 1968 pri profesorju Gabrijelu Stupici končala še slikarsko specialko. S svojimi deli se je predstavila na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Živi in ustvarja v Logatcu in Ljubljani.

Polonca Lovšin je vizualna umetnica in arhitektka, ki se s svojimi deli in intervencijami v javnem prostoru loteva raziskovanja alternativnih načinov delovanja v sodobni družbi, zlasti razmerja med človekom in njegovim okoljem. V več zadnjih projektih se ukvarja z gozdom, ki je ne zanima zgolj kot zbirka dreves. Od gozda se uči medvrstnega povezovanja, neodvisnosti, stabilnosti in uveljavlja ideje samoorganizacije in alternativnih rešitev za delovanje človeka po koncu njegove prevlade. Serija kolažev Zaradi dreves ne vidimo gozda poudarja kompleksno temo gozda v perspektivi podnebnih sprememb, so zapisali v Galeriji P74.

Polonca Lovšin, Beyond Human_A New Kind of Us, 2022-23. Foto: Galerija P74
Polonca Lovšin, Beyond Human_A New Kind of Us, 2022-23. Foto: Galerija P74

Umetnica je diplomirala je na Fakulteti za arhitekturo (1996) in Akademiji za likovno umetnost (2001), kjer je zaključila podiplomski študij (2005). Leta 2015 je zaključila doktorski študij vizualnih umetnosti na Univerzi Bauhaus v Weimarju. Njeni projekti temeljijo na umetniški raziskavi, povezovanju različnih disciplin in vedenj ter vključevanju javnosti. Sodelovala je na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini ter gostovala na umetniških rezidencah v Evropi in ZDA.