Po besedah kuratorja 60. beneškega bienala, Brazilca Adriana Pedrose, se bo Beneški bienale 2024 "osredotočil na umetnike, ki so sami tujci, priseljenci, izseljenci, diaspora, emigranti, izgnanci in begunci – še posebej na tiste, ki so se gibali med globalnim Jugom in globalnim Severom".
"V tej pokrajini ima besedna zveza tujci povsod najmanj dvojen pomen. Prvič, da kamor koli greste in kjer koli ste, boste vedno naleteli na tujce – oni/mi smo povsod. Drugič, da ne glede na to, kje se znajdete, ste vedno, resnično in globoko v sebi tujec," je še poudaril kurator.
Dela kolektiva, ki so začela nastajati leta 2004 in so navdihnila temo beneškega bienala, so neonski napisi v različnih barvah in jezikih, ki predstavljajo besedno zvezo tujci povsod.
Kot še pravi Pedrosa, ki je prvi kurator beneškega bienala iz Južne Amerike, je ozadje za delo sicer v Parizu ustanovljenega kolektiva Claire Fontaine svet, ki ga pestijo številne krize v povezavi z gibanjem in obstojem ljudi med državami, narodi, ozemlji in mejami, te pa odražajo nevarnosti in pasti jezika, prevajanja in etničnosti ter izražajo razlike in neskladja, pogojena z identiteto, narodnostjo, raso, spolom, spolnostjo, premoženjem in svobodo.
Predsednik beneškega bienala Roberto Cicutto o kuratorju pravi, da je pri svojem delu doslej pokazal izjemno izvirnost in inovativnost s predvidevanjem tem in kuratorskih pristopov, ki so jim pozneje sledile druge razstave po vsem svetu. Na 60. beneškem bienalu se bodo kot običajno predstavila posamezne države z lastnimi razstavami v paviljonih v beneških Vrtovih in Arzenalu ter v zgodovinskem središču Benetk. Bienale bo za laično javnost odprt od 20. aprila do 24. novembra 2024, za strokovno javnost pa od 17. do 19. aprila.
Pod kuratorstvom Pedrose
Kot kustosa 60. bienala so Pedroso razglasili decembra lani. Cicutto ga je takrat opisal kot uglednega kustosa in direktorja pomembnega brazilskega muzeja, ki je znan po svoji strokovnosti in izvirnosti pri snovanju svojih razstav z vizijo, odprto za sodobnost in v opazovanje sveta.
Med drugim je bil kustos razstav in zbirk v Museu de Arte da Pampulha v mestu Belo Horizonte (2000–2003), sokurator 27. bienala v Sao Paulu (2006), umetniški vodja 2. trienala de San Juan (2009), sokurator 12. istanbulskega bienala in kustos paviljona Sao Paula na 9. šanghajskem bienalu (2012). Je umetniški direktor Muzeja umetnosti Sao Paulo (MASP), kjer je kuriral vrsto razstav, med samostojnimi so bile posvečene delom Tarsile do Amaral, Anne Belle Geiger, Ione Saldanha, Marie Auxiliadore, Gertrudes Altschul, Beatriz Milhazes, Wande Pimentel in Helia Oiticia. Zaslužen je tudi za razstavne serije, posvečene različnim zgodovinam: Zgodovine otroštva (2016), Zgodovine spolnosti (2017), Afro-atlantske zgodovine (2018), Zgodovine žensk, feministične zgodovine (2019), Zgodovine plesa (2020) in Brazilske zgodovine (2022).
Lanski beneški bienale z glavno razstavo Mleko sanj je naštel največje število obiskovalcev v 127-letni zgodovini te pomembne manifestacije svetovne vizualne umetnosti (prodali so več kot 800.000 vstopnic). Leta 2024 bo potekal od 20. aprila do 24. novembra. Za strokovno javnost bo vrata odprl 17. aprila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje