
V Narodni galeriji v palači Barberini so na ogled postavili 24 umetnikovih slik, ki prihajajo tako iz javnih kot zasebnih zbirk z vsega sveta, nekatere so se v palačo "vrnile" po več stoletjih.
Razstava, ki so jo naslovili s preprostim naslovom Caravaggio 2025, je zasnovana kronološko, pokriva pa 15 let Caravaggievega ustvarjanja. Začne z umetnikovim prihodom v Rim leta 1595, ko je bil sam sebi model za slike, saj si je druge težko privoščil, prek uspešnih let, ko so njegova dela naročali kardinali in plemiči, do tragičnih zadnjih dni, ko je v še zdaj nepojasnjenih okoliščinah leta 1610 umrl star 38 let, potem ko je bil na begu zaradi umora.
"Razstavljene slike predstavljajo potovanje skozi Caravaggievo izjemno življenje in prikazujejo njegovo umetniško preobrazbo od prvih del v Rimu do verjetno zadnjega, ko je upal, da se končuje njegovo izgnanstvo," je dejala ena od treh kustosinj razstave Francesca Cappelletti.
Posebej primeren prostor za predstavitev Caravaggieve umetnosti
Slike prihajajo iz številnih svetovnih zbirk – iz Italije, ZDA, Španije, Irske in Velike Britanije. Med razstavljenimi je tudi Ecce Homo, upodobitev trpečega Jezusa Kristusa s trnjevo krono, ki je bila, potem ko je v 19. stoletju za njo izginila vsaka sled, leta 2021 ponovno odkrita. Na ogled pa je tudi portret Maffea Barberinija, poznejšega papeža Urbana VIII., ki je bil nedavno prvič predstavljen javnosti. Po besedah direktorja Narodne galerije Thomasa Clementa Salomona je s štirimi slikami Caravaggia in po njegovem mnenju najpomembnejše zbirke caravaggievske umetnosti na svetu najbolj naravna izbira za predstavitev umetnikovega dela.

Po več stoletjih so se v palačo z razstavo vrnila tri dela – Kvartopirci (sicer v Umetnostnem muzeju Kimbell v teksaškem kraju Fort Worth), Koncert oz. Glasbeniki iz Metropolitanskega muzeja v New Yorku in Sv. Katarina Aleksandrijska iz muzeja Thyssen-Bornemisza v Madridu. Vse tri so bile nekoč del zbirke kardinala Antonia Barberinija, ki je nekoč domoval v tej veličastni palači iz 17. stoletja.
Razstava za poznavalce
Kot pravijo kuratorji, je toliko Caravaggievih del na enem mestu sijajina priložnost strokovnjakom za raziskovanje slikarjeve tehnike, še nedorečenih atribucij in datacij. Dvom glede Caravaggievega avtorstva še vedno obstaja pri Narcisu. "To je zelo znanstvena razstava, ki je zelo primerna za strokovnjake," pravi Francesca Cappelletti, direktorica rimske Galerije Borghese in ena od kustosinj razstav. Po besedah tretje kustosinje Marie Cristine Terzaghi želi razstava preveriti, kaj vemo o mojstru in današnji pogled nanj. Caravaggiu je trenutno brez dvoma pripisanih približno 60 slik, razstava vključuje nekaj več kot tretjino teh. "Rekla bi, da sta v Rimu trenutno približno dve tretjini njegovih del. Kdor ga torej hoče preučevati, mora priti v tem času," je še dejala.

Caravaggio spada med tiste največje umetnike preteklih stoletij. Razvil je značilen osebni slog z dramatičnimi svetlobnimi kontrasti, intenzivnimi barvami in občutkom za podrobnosti. S svojo tehniko, znano kot chiaroscuro, je pisal umetnostno zgodovino in vplival na Rembrandta, Jana Vermeerja in Petra Paula Rubensa.
Razstavo so odprli prejšnji petek, na ogled pa bo do 6. julija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje