Claude Monet, Makovo polje, 1873, olje na platnu, 50 cm x 65 cm. Foto: Wikipedia Commons
Claude Monet, Makovo polje, 1873, olje na platnu, 50 cm x 65 cm. Foto: Wikipedia Commons

Sobotna akcija vandaliziranja je bila zadnja od številnih, za katerimi stoji protestniška skupina Riposte Alimentaire, ki poziva k ukrepanju za zaščito zalog hrane zaradi nadaljnje škode podnebju ter cilja na znane umetnine v Franciji in organizira proteste po vsej Evropi, poroča Associated Press (AP).

Apokaliptična vizija makovega polja
Aktivistka je med svojo akcijo čez Monetovo olje na platnu, naslovljeno Makovo polje, nalepila nalepko z apokaliptično, futuristično vizijo istega prizora, ki je pokrivala približno polovico slike. Iz njene protestniške skupine so sporočili, da naj bi prizor na nalepki prikazal, kako bi bilo polje videti leta 2100 – "opustošeno od plamenov in suše", če proti podnebnim spremembam ne bomo ukrepali intenzivneje.

Sorodna novica Ogorčenje in varnostni pomisleki po krompirjevem pireju, zalučanem v Monetove Senene kopice

Vandalizirano platno brez zaščite
V nasprotju z umetninami, vandaliziranimi v preteklih akcijah, Monetovo Makovo polje ni zaščiteno s steklom, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Iz muzeja se za zdaj niso odzvali na povpraševanje AP-ja in AFP-ja za komentar o stanju slike po napadu. Pariška policija je sporočila, da je ženska pridržana do preiskave.

Aprila so v Muzeju Orsay aretirali dva člana protestniške skupine Riposte Alimentaire, osumljena, da tam pripravljata akcijo. Gre za muzej, v katerem domujejo nekatera izmed najbolj priljubljenih impresionističnih del na svetu.

Sicer so pripadniki te skupine zadnjo akcijo pred soboto izvedli maja v pariškem muzeju Louvre. Takrat so nalepili letake okoli slike Eugena Delacroixa Svoboda vodi ljudstvo, ene najznamenitejših in prepoznavnejših slik francoske umetnosti, ki se je le malo pred tem vrnila na muzejsko steno po štirimesečnem restavriranju.

Pred dvema letoma napadene Monetove Senene kopice
Prav tako pa ne gre za prvo Monetovo delo, ki so ga napadli aktivisti. Aprila 2022 sta pripadnika nemškega gibanja Letzte Generation v muzeju Barberini v Potsdamu protestirala ob eni od njegovih slik iz serije Senenih kopic, v katero sta zalučala zmečkan krompir iz pločevinke in se prilepila na steno ob umetnini.