Anketa, ki jo je za potrebe omenjene študije med premožnimi posamezniki izvedla finančna analitičarka Clare McAndrew, je pokazala, da milenijska generacija umetnost kupuje pogosteje od starejših generacij ‒ in to tudi raje počne prek spleta. Prav v tej generaciji je največ posameznikov, ki so za eno samo delo pripravljeni odriniti precejšen kup denarja. Ista demografska skupina ima zasluge tudi za porast prodajanosti del, ki so jih ustvarile ženske.
"Za pripadnike generacije, kjer nima niti vsak svojega avtomobila, je spodbudno, kako velik apetit imajo po kupovanju umetnosti," je komentiral Johan Jervoe , vodja trženja za skupino UBS.
Promet na svetovnem trgu z umetninami je v letu 2018 zrasel za 7 odstotkov (in pristal pri 67,4 milijarde dolarjev). Posamezniki, ki so stari med 22 in 37 leti, predstavljajo skoraj polovico premožnih kupcev umetnosti ‒ torej takih, ki so v zadnjih dveh letih večkrat odrinili milijon dolarjev ali več za eno samo umetnino. In to čeprav ti mladi ljudje številčno predstavljajo samo tretjino anketiranih bogatašev.
Prihodnost je svetla
Izsledki študije, ki je "merila temperaturo" med kupci v Veliki Britaniji, Nemčiji, na Japonskem, v Singapurju in Hongkongu, ponujajo žarek upanja za boljšo prihodnost v časih, kjer mnoge analitike skrbijo nestabilne geopolitične in družbene okoliščine.
V prihodnjih letih, ko so si milenijci počasi nabrali še večje osebno premoženje (ali pa ga podedovali od premožnih staršev), bi lahko njihovo skupno bogastvo doseglo 24 triljonov dolarjev (take napovedi se lahko uresničijo že v letu 2020). Njihove nakupovalne navade bi lahko vdihnile novo življenje izginjajočemu "srednjemu razredu" umetnin in spletni trgovini, kar bo seveda koristilo celotni industriji, napoveduje Jervoe.
Kupovanje umetnosti prek spleta bo samo še naraščalo
Mlajša generacija zbirateljev je v zadnjem letu pomagala nad gladino obdržati digitalno prodajo umetnin: ustvarili so 6 milijard dolarjev prometa. Ideje za nakupe dobivajo tudi na družbenem omrežju Instagram, kjer nato tudi delijo slike svojih pridobitev.
Med letoma 2016 in 2018 je 93 odstotkov milenijcev opravilo kak nakup prek spleta (povprečno so zapravili 106 tisoč dolarjev), malce starejša generacija, generacija X (38 - 52 let), pa je sicer v povprečju na spletu zapravila več, pol milijona dolarjev na nakup, a jih je opravila veliko manj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje