Foto: Jakob Vogrinec in Urška Dokl
Foto: Jakob Vogrinec in Urška Dokl

Razstava, ki jo v Sodnem stolpu mariborskih Minoritov odpirajo ob 19.00, nosi naslov Igla v senu. Z naslonom na znano frazo tako opozarja na odstiranje oz. poklon izgubljenemu času, pozabljenemu načinu delovanja na podeželju. Konkretno se naslanja na prostor sredi Slovenskih goric, kjer danes živi in ustvarja, pri svojem delu pa črpa iz fotografij Terezije Mostler (1881–1961), ene prvih slovenskih fotografinj, ki je zadnje obdobje življenja preživela na Tratah in dokumentirala življenje okoli sebe.

Gre torej za nekaj več kot pol stoletja oddaljen čas, ki pa je od današnjega povsem drugačen, v prepoznavanju tega razkoraka pa Sašo Bezjak zanimajo odnosi in družbene strukture. Kot ob razstavi zapiše kurator razstave Jure Kirbiš, umetnica v seriji "s konturo posameznih elementov podeželskega življenja vleče nit med plastmi razumevanja teh odnosov včasih in danes: odnos med človekom in živaljo, človekom in letnim ciklom kmetovanja in s tem povezanih običajev, med otroki in odraslimi, odnos do časa, druženja, dela, pozicije in vlog družbenih spolov". Ob tem se, kot spomni kurator, vzpostavi tudi zanimiva vzporednica med dvema umetnicama, ki ustvarjata v istem okolju, vendar s polstoletno časovno razdaljo – obe sta tesno povezani s skupnostjo, pa vendar nekonvencionalni in samosvoji.

Foto: Jakob Vogrinec in Urška Dokl
Foto: Jakob Vogrinec in Urška Dokl
EKO 9 - danes tudi projekcija Moža iz protja

Poleg razstave današnji program trienala, ki nastaja pod okriljem Umetnostne galerije Maribor, bogati tudi projekcija kultne britanske klasike filmskega žanra folk horror - Mož iz protja iz leta 1973. Projekciji končne verzije filma - ta bo ob 21.00 v ambientu Avditorija Lutkovnega gledališča Maribor v okviru Letnega kina Minoriti - bo sledil pogovor o filmu s filmskim kritikom Marcelom Štefančičem jr., ki ga bo povezoval Žiga Brdnik. Več tukaj.

Fotografije, po katerih so narejene vezene risbe, so iz zbirke Muzeja norosti na Tratah, kjer je leta 2023 tudi potekala delavnica na temo sočutja do narave, na kateri so udeleženci in udeleženke risbe Saše Bezjak izvezli v blago.

Saša Bezjak se je rodila leta 1971 v Mariboru, kjer je leta 1999 Mariboru pod mentorstvom kiparstva Darka Golije diplomirala iz likovne pedagogike, leta 2001 pa na akademiji v Ljubljani pod mentorstvom profesoric Metke Krašovec in dr. Nadje Zgonik iz slikarstva. Tam je zaključila tudi magistrski študij kiparstva pri Luju Vodopivcu. Ukvarja se z risbo, sliko, kipom, vezenino, likovnimi akcijami in poučevanjem mladine in odraslih. Predstavila se je na številnih skupinskih in samostojnih razstavah, med vidnejšimi razstavami v zadnjem času je Vedno na voljo. Feministične pozicije v vizualni umetnosti iz Slovenije v Moderni galeriji v Ljubljani. Od leta 2006 živi in ustvarja v Gornji Radgoni.

Serija umetnice, ki je s svojim delom prisotna tudi na osrednji razstavi trienala v vili na Tyrševi 19, je nastala v okviru projekta EMPACT (fotografije z delavnice si lahko ogledate spodaj). V Sodnem stolpu bo na ogled do 18. avgusta.